حمایت کمیته امداد شهرستان انار از 1300 دانش‌آموز
کد خبر: 4147968
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

حمایت کمیته امداد شهرستان انار از 1300 دانش‌آموز

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمان گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز از حمایت‌های کمیته امداد شهرستان انار برخوردار هستند و تمام تلاش ما این است این دانش‌آموزان بتوانند به مدارج بالای علمی برسند.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد کرمانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمان، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در همایش زکات شهرستان انار با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۰ قانون زکات مصوب شد، گفت: در این قانون نماینده ولی فقیه به‌عنوان رئیس شورای زکات و رئیس کمیته امداد به‌عنوان قائم‌مقام و دبیر این شورا انتخاب و در سطح استان‌ها نیز نماینده ولی‌ فقیه به‌عنوان رئیس شورای زکات، استانداران به‌عنوان قائم‌مقام و کمیته امداد به‌عنوان دبیر شورای زکات و به همین ترتیب در شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز اعضای شورای زکات منصوب شده‌اند. 
 
وی اظهار کرد: قسمتی از درآمدهای کمیته امداد از محل کمک‌های دولت، بخشی نیز از عنایات مقام معظم رهبری و مجتمع اقتصادی این نهاد تأمین و قسمت عمده آن از محل کمک‌های مردمی در قالب صدقات، زکات و... تأمین می‌شود.
 
عسکری‌نژاد با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمان این توفیق را دارد که در راستای عمل کردن به منویات مقام معظم رهبری پیشه کار خود را توانمندسازی مددجویان و محرومیت‌زدایی قرار دهد، افزود: سال گذشته بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط این نهاد در استان ایجاد شده است. حدود ۱۰ میلیارد تومان از این تسهیلات اشتغال در شهرستان انار پرداخت شده است که این قسمتی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد است.
 
وی به اقدامات انجام شده توسط این نهاد در حوزه مسکن اشاره و بیان کرد: بیش از سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی سال گذشته توسط این نهاد احداث شد که دو هزار و ۱۱۳ واحد به‌صورت ویدئوکنفرانس و حضور رئیس‌جمهور افتتاح و تحویل مددجویان استان شد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمان با تقدیر از خیران برای کمک به تکمیل واحدهای مسکن مددجویی تصریح کرد: با کمک‌های خیر و احسان خیران، سال گذشته بیش از شش هزار و ۴۰۰ سری لوازم ضروری منزل خریداری و تحویل مددجویان و محرومان شده است و همچنین جهیزیه بیش از  چهار هزار و ۶۰۰ زوج با کمک‌های خیران تهیه شد.
 
وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد شهرستان انار از حمایت‌های این نهاد برخوردار هستند، گفت: تمام تلاش ما این است این دانش‌آموزان بتوانند به مدارج بالای علمی برسند.
 
عسکری‌نژاد با اشاره به اینکه شهرستان انار در بحث زکات پیشتاز است، اظهار کرد: سال گذشته درصد بالایی از درآمد زکات در این شهرستان برای محرومان هزینه شده است.
 
در پایان این همایش تعدادی از عاملان، مؤدیان و مبلغان زکات شهرستان انار تجلیل شدند.
انتهای پیام
captcha