روزمرگی در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی آسیبی بزرگ برای افکار عمومی است
کد خبر: 4147963
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

روزمرگی در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی آسیبی بزرگ برای افکار عمومی است

امیر رجبی گفت: روزمرگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی می‌تواند آسیب بزرگی به جامعه و افکار عمومی وارد کند و باید با ساخت و اجرای برنامه‌های فاخر و تمرکز بر تربیت و تولید از این موضوع دوری کنیم.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، 25 خردادماه در دومین نشست شورای اداری ارشاد اردبیل ضمن تشریح برنامه‌ها و اهداف در خصوص چگونگی حرکت در راستای وظایف و اهداف وزارتخانه مربوطه اظهار کرد: مسیر توسعه فرهنگ و هنر باید با تولید برنامه‌های فاخر و همچنین طرح ایده‌های نو و خلاقانه همراه باشد و این روش بهترین گزینه برای استعدادیابی از ظرفیت هنرمندان و جوانان است.

وی ضمن درخواست از رؤسای ادارات جهت تعامل لازم با دیگر دستگاه‌ها، ائمه جمعه، هنرمندان و فرهیختگان در راستای تحقق اهداف فرهنگی و هنری گفت: رؤسای ادارات باید تعامل بیشتری با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برقرار کنند؛ اعتبارات در اختیار نمایندگان می‌تواند کمک موثر در بهبود وضعیت فضای کاری ادارات و رویدادهای فرهنگی، هنری و مذهبی ایجاد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اتاق همفکری برای پیشبرد اهداف فرهنگی در استان و تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر و قرآن تأکید کرد: رؤسای شهرستان‌ها نیز برای ایجاد خلاقیت و ارائه طرح‌های فاخر فرهنگی و هنری باید به سراغ نخبه‌های فرهنگی و هنری از طریق هم‌افزایی با مؤسسات اقدام کنند.

رجبی با انتقاد از برگزاری برنامه‌های تکراری و کلیشه‌ای بدون محتوا تأکید کرد: روزمرگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی می‌تواند آسیب بزرگی به جامعه و افکار عمومی وارد کند و باید با ساخت و اجرای برنامه‌های فاخر و تمرکز بر تربیت و تولید از این موضوع دوری کنیم.

وی زمینه حمایت از ادارات شهرستان را ایجاد مؤسسات فرهنگی و حمایت از آثار فاخر دانست و افزود: ادارات شهرستان باید در راستای تولید برنامه‌های فاخر با مؤسسات فرهنگی و هنری و قرآنی و همچنین از ظرفیت‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد استفاده لازم را ببرند.

رجبی با اشاره به جایگاه و اهمیت فعالان حوزه فرهنگ و هنر در استان اظهار کرد: بانک اطلاعاتی هنرمندان و فعالان فرهنگی و قرآنی از طریق ادارات شهرستان در سریع‌ترین زمان به‌صورت منسجم تهیه و تکمیل گردد تا به‌صورت برخط در اختیار نهادهای فرهنگی برای استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت هنرمندان قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در پایان خواستار پیگیری و اقدامات لازم در واگذاری فضاهای فرهنگی و هنری از طریق معاونت توسعه مدیریت و منابع و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و بر رفع موانع و پیشبرد امور تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha