نخستین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 4147432
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸

نخستین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در تبریز برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری آسمان گفت: نخستین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز با محوریت طراحی مدرن با الهام از آثار فاخر دوره قاجار برگزار می‌شود.

جشنواره ملی مد و لباس، ایرانی اسلامی

لیلا اتکالی، مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری آسمان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از برگزاری نخستین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ تیرماه سال‌جاری در مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام تا هفتم تیر و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره نیز تا ۲۰ تیرماه سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه با حضور بزرگان فرهنگ و هنر در ۲۵ تیرماه در تبریز برگزار می‌شود، افزود: مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ تیرماه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان و همچنین سایر بخش‌های جذاب برگزار خواهد شد.

اتکالی، هدف از برگزاری جشنواره را تعامل فرهنگی و ارتباط‌سازی در بین اقوام ایرانی در راستای ارتقای روابط اجتماعی و اقتصادی و همچنین پیشرفت در تولید مطرح و تصریح کرد: کشف استعدادهای ناب و خلاق و وصل ایشان به چرخه تولید و حامیان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان موفق از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری آسمان، با تأکید بر اهمیت توجه به حوزه مد و لباس در جامعه ایرانی_اسلامی، اظهار کرد: هدف دیگر این جشنواره بسط و گسترش فرهنگ و پوشش اصیل ایرانی اسلامی با محوریت نگاهی به آثار تاریخی در دوران قاجار است.

وی با بیان اینکه برای مخاطبان و شرکت‌کنندگان در جشنواره محدودیت سنی لحاظ نشده است، یادآور شد: تلاش ما در جهت شرکت و حضور نسل جوان امروزی است تا از نکته نظرات ایشان برای طراحی لباس اجتماع ایرانی  اسلامی و سایر رشته‌های رقابتی استفاده شود. 

اتکالی با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره و برگزاری پنل‌های آموزشی منحصر به‌فرد با حضور اساتید مجرب، گفت: این جشنواره در رشته‌های رقابتی «طراحی لباس اجتماع ایرانی اسلامی (بانوان _آقایان )، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش، طراحی اکسسوری و تزئینات لباس، طراحی دیجیتالی لباس، طراحی طلا و جواهرات، بخش پژوهشی» برگزار می‌شود. همچنین برگزاری مسابقه آزاد مهارتی با همکاری سازمان آموزشی فنی حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی و برگزاری همایش گل آرایی از دیگر بخش‌های جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام
captcha