نقش نیکی کریمی پاشنه آشیل «دسته دختران» است + فیلم
کد خبر: 4147345
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
سید محمد حسینی:

نقش نیکی کریمی پاشنه آشیل «دسته دختران» است + فیلم

یک کارشناس سینما گفت: شخصیت‌پردازی پاشنه آشیل «دسته دختران» است که پیرامون شخصیت‌پردازی نقش نخست فیلم با بازی نیکی کریمی روی می‌دهد.

سید محمد حسینی، کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره فیلم «دسته دختران» که در حال اکران است گفت: این فیلم به لحاظ اجرا کار بسیار درخشانی است و به لحاظ اجرا و بازی گرفتن از بازیگران یکی از کارهای خوب سینمای ایران محسوب می‌شود. همچنین توانسته تصویری درست از جنگ را در مقطعی که قصه روایت می‌شود، تصویر کند. البته باید توجه داشت فیلم در شرایط کرونایی ساخته شده، همین موضوع هم ارزش‌های کار را دوچندان می‌کند. 

حسینی افزود: پاشنه آشیل این فیلم شخصیت‌پردازی است که پیرامون شخصیت‌پردازی نقش نخست فیلم روی می‌دهد. نیکی کریمی در «دسته دختران» نقشی متفاوت را نسبت به فیلم‌های قبلی بازی می‌کند اما معلم فیلم (خانم کمایی) در طول داستان نشانی از معلمی ندارد!

عضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی ادامه داد: اشکالی که برشمردم باعث شده فیلمنامه آسیب دیده و دیگر شخصیت‌ها هم تخت شوند. این نقیصه در‌حالی است که در سینمای دفاع مقدس حرکت درونی آدم‌ها در خلال بحران بیرونی رخ می‌دهد. ما این اتفاق را در «دسته دختران» می‌بینیم، همین مسئله سبب شده اختلال در معنی پیش بیاید و عده‌ای از فیلم برداشت فمنیستی و ضد جنگ داشته باشد.

وی تاکید کرد: فروش فیلم‌هایی نظیر «دسته دختران» یا «غریب» را نباید دلیلی برای علاقه تماشاگران به این دست آثار قلمداد کرد زیرا همیشه در سینما فیلم‌های گیشه بیش از آثار جدی فروش داشته‌اند اما نکته مهم اینجاست این دست تولیدات ماندگار بوده و در یادها باقی می‌ماند.

مشاور سینمایی بنیاد فرهنگی روایت فتح در انتهای بیان کرد: فیلمساز غرض خودش را از فیلم بیان نمی‌کند در حقیقت تم مایه اصلی در فیلم گم می‌شود درحالی‌که فیلم می‌توانست تربیت آدم‌ها را به واسطه خانم کمایی در کلاس بزرگتر نشان دهد، اتفاقی‌که باعث شده تصویری باشکوه از شهادت خانم معلم  نداشته باشیم.

انتهای پیام
captcha