کارگروه اشتغال زندانیان در تمام شهرستان‌های کردستان تشکیل شود
کد خبر: 4147002
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

کارگروه اشتغال زندانیان در تمام شهرستان‌های کردستان تشکیل شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی صحیح در امور ساماندهی زندانیان سبب احقاق حق و اجرای عدالت می‌شود ، گفت: کارگروه اشتغال زندانیان در تمام شهرستان‌های کردستان تشکیل شود.

سیدحسن حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، 21 خرداد در نشست ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان گفت: اداره کل زندان‌های استان موظف است تا آمار اشتغال زندانیان استان را به صورت مرتب و ماهیانه به دبیرخانه این ستاد ارسال کند.

وی بر ضرورت ساماندهی محکومان متواری در استان تأکید کرد و افزود: دغدغه کاهش جمعیت کیفری زندانیان نباید سبب تضییع حق شکات در پرونده‌ها شود و باید با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق در اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: احقاق حق تنها به صدور حکم قاضی خلاصه نمی‌شود و در مرحله اجرای حکم و همچنین در زندان نیز باید حقوق زندانی و شاکی رعایت شود.

وی به عدم افراط و تفریط در اعطای تسهیلات و ارفاقات قانونی به زندانیان اشاره کرد و گفت: در این مقوله باید تمرکز تصمیم‌گیری وجود داشته باشد و در موارد خاص فقط شخص دادستان ورود کند تا خانواده زندانیان و همچنین شکات از سرگردانی خارج شوند.

حجت‌الاسلام حسینی بر نظارت مستقیم رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بر عدم ارسال محکومیت مالی یا ردمال مبهم به زندان اشاره کرد و افزود: مگر در موارد ضروری به هیچ وجه اعزام حضوری زندانی به دادگستری پذیرفتنی نیست و باید دادرسی الکترونیک در استان به صورت کامل و دقیق اجرا شود.

وی دستور تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان در شهرستان‌ها را صادر کرد و گفت: ظرف مدت 10 روز با حضور و نظارت رؤسای دادگستری، دادستان‌ها، فرمانداران و رؤسای زندان شهرستان‌ها، افراد واجد شرایط اشتغال و فرصت‌های شغلی موجود در شهرستان‌ها احصا شده و نتیجه آن به دبیرخانه ستاد ارسال شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان یادآور شد: رؤسای دادگستری، دادستان‌ها و قضات استان باید در هفته جاری از زندان‌های استان بازدید بعمل آورده و ضمن بررسی مسائل و مشکلات زندانیان در خصوص تعیین تکلیف بازداشتی‌های کمتر از 3 روز و بالاتر از 2 ماه اقدام و نتایج را به دبیرخانه ستاد اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha