توانمندسازی ۵۰۰ زن سرپرست خانوار کردستانی
کد خبر: 4146993
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

توانمندسازی ۵۰۰ زن سرپرست خانوار کردستانی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان از اجرای طرح اشتغال‌زایی و کمک به توانمندسازی برای ۵۰۰ زن سرپرست خانوار کردستانی زیر ۵۰ سال غیر تحت پوشش نهادهای حمایتی خبر داد.

زنان سرپرست خانوار کردستانی

سیدمنصور بیننده، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال غیرتحت پوشش نهادهای حمایتی، به عنوان طرح مشترک این نهاد و وزارت کشور در حال اجرا است.

وی افزود: در قالب این طرح از طریق پرداخت تسهیلات بلاعوض با سرانه ۳۰ میلیون تومان به راه‌اندازی و ایجاد طرح اشتغال خرد خانگی برای زنان سرپرست خانوار شناسایی شده کمک می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه سهمیه استان کردستان در این طرح  ۵۰۰ خانوار است، بیان کرد: این تعداد از طریق مراکز نیکوکاری تحت نظارت این نهاد در شهرستان‌های تابعه شناسایی شده‌اند.

وی افزود: بعد از وضعیت‌سنجی و توان‌سنجی این زنان، اطلاعات مربوط به خانواده آنان در سامانه مربوطه ثبت و برای هر یک از آنان پرونده فیزیکی تشکیل داده شده است.

بیننده با بیان اینکه در نخستین مرحله 5 میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شده است، یادآور شد: در قالب این طرح تاکنون برای ۱۸۷ نفر از این زنان لوازم مورد نیاز اشتغالزایی تهیه و توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha