ناکامی دشمنان عراق با فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی
کد خبر: 4146882
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
نخست وزیر عراق بیان کرد:

ناکامی دشمنان عراق با فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی

نخست وزیر عراق در سخنانی به مناسبت سالگرد تأسیس حشد الشعبی، بر اهمیت و نقش فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی بر ناکام ماندن نقشه‌های دشمنان علیه عراق تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه بغداد تایمز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در سخنانی تأکید کرد: فتوای مرجع عالیقدر سیدعلی سیستانی نقشه‌های تجاوزکارانه را خنثی کرده و شرایط را تغییر داد.

نخست وزیر عراق، نهمین سالگرد تشکیل نیروهای حشدالشعبی را به نیروهای شجاع این واحد نظامی تبریک گفت و حماسه‌های قهرمانانه نیروهای حشدالشعبی را که فداکاری‌های بزرگی از خود در مبارزه با تروریسم نشان دادند، یادآور شد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با تأکید بر اینکه فتوای آیت‌الله سیستانی، نقشه‌های تجاوزکارانه را خنثی و شرایط را به نفع عراق تغییر داد، تصریح کرد: نتیجه این فتوا تأسیس نیروی شجاع حشد‌الشعبی بود که طرح‌های تروریستی را ناکام گذاشته و عامل پیروزی بر گروه تروریستی داعش شد.

وی تأکید کرد: مقابله با تروریسم، پس از موجی از پروژه‌های فرقه‌ای افراطی که جامعه عراق را هدف قرار داده بود، مردم عراق را متحد کرد.

وی خاطرنشان کرد: فتوای جهاد کفایی با خون شهدا به پیروزی ختم شد و نتیجه آن اخراج گروه‌های تروریستی تکفیری از عراق بود.

محمد شیاع السودانی همچنین از حشدالشعبی که امروز رکن اساسی تشکیلات امنیتی نظامی عراقی را تشکیل می‌دهد، قدردانی و تأکید کرد که دولت در حال تصویب قانون بازنشستگی برای نظامیان است که تمام نیروهای نظامی و از جمله نیروهای حشدالشعبی را شامل شود.

انتهای پیام
captcha