هدف اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن و حکومت اسلام در جهان است
کد خبر: 4146614
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

هدف اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن و حکومت اسلام در جهان است

امام جمعه کرج با تاکید براینکه هدف اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن و حکومت اسلام در جهان است، گفت: مقدمه حرکت به سمت تمدن مهدوی از انقلاب اسلامی آغاز و نظم نوین جهانی با افزایش قدرت ایران در مبادلات جهانی پدیدار شده است.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ خرداد کرج گفت: امروز کشورهای منطقه باید بدانند که امنیت تنها با حضور ایران شکل خواهد گرفت، زیرا ما به فضل الهی و با تلاش جوانان انقلابی و دانشمند کشورمان با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه قدرتمند شده‌ایم.

وی افزود: پیشرفت‌های روزافزون صنایع موشکی یکی از این وجوه قدرتمند شدن ماست و امروز به کمک نیروهای مقاومت وارد مرحله بازدارندگی تهاجمی شده‌ایم که نتیجه آن شکست آمریکا در همه جبهه‌هاست و شعار مرگ بر آمریکا در تمام جهان طنین انداز شده است.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: هرجا صحبت از سازش و کوتاه آمدن از منافع مردم باشد، رسوایی به همراه داشته و امروز دولت انقلابی مذاکرات را به زندگی مردم گره نزده و برای همین هم در این زمینه موفق بوده است.

این مسئول با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی انتخابات امری بسیار مهم است و دشمن از همین حالا تمام توپخانه‌های خود را برای تخریب انتخابات به خط کرده است. امروز مشارکت مردم برای امنیت و ثبات سیاسی کشور لازم است، زیرا هرچه مشارکت بیشتر شود آسیب‌پذیری کشور در برابر تهدیدات کمتر می‌شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه ما در طول سال‌های پس از انقلاب همیشه با حضور گسترده مردم در مناسبت‌های مختلف دشمن را شکست دادیم، گفت: دشمنان در سال‌های گذشته با القای دروغ‌های مختلف سعی در کمترکردن حضور مردم داشتند، اما خوشبختانه مردم انقلابی با قدرت فهم بالا همیشه آن‌ها را ناکام گذاشته‌اند.

حسینی‌همدانی ادامه داد: به گفته امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران محدود به کشور ما نیست بلکه زمینه‌ساز و آغازگر انقلاب و ظهور مهدی موعود است. هدف اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن و حکومت اسلام در جهان است.

وی تصریح کرد: مقدمه حرکت به سمت تمدن مهدوی از انقلاب اسلامی آغاز و نظم نوین جهانی با افزایش قدرت ایران در مبادلات جهانی پدیدار شده است و خوشبختانه هر روز شاهد فتح جدیدی در سنگرهای مختلف از جانب کشورمان هستیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه ذی‌القعده که اولین ماه حرام است، گفت: اهل معرفت و اهل دل توجه خاصی به این ماه دارند و روزهای این ماه آدابی دارد و وقایعی در آن اتفاق افتاده و روز ۲۳ یا ۲۵ ذی القعده روز زیارت مخصوص امام رضا (ع) است.

حسینی‌همدانی افزود: روز ۲۵ ذی‌القعده روز دحوالارض یعنی گستردان زمین و خشکی و قابل سکونت شدن زمین است که روزی است رحمت خدا در زمین منتشر می شود و روزه آن روز سفارش شده است.

وی با بیان اینکه در بعضی روایات آمده این روز روز قیام حضرت حجت (عج) است، گفت: در روز دحوالارض باید همه ما تلاش لازم را برای فراهم‌کردن مقدمات تشکیل حکومت حضرت حجت (عج) و تمدن مهدوی انجام د هیم که همان انتظار فرج است چرا که انتظار به معنای دعاکردن و یکجا نشستن نیست بلکه انتظار تمامش حرکت و تلاش و مجاهدت است و باید گفت یکی از پرفضیلت ترین اعمال انتظار فرج است.

امام جمعه کرج بیان کرد: در روز دحوالارض که به ظاهر یک پدیده طبیعی است و خداوند برای آن اعمالی قرارداده جدا از بندگی و توحید ما را به سمت حکومت اسلامی سوق دهد. در دعای دحوالارض انتظار فرج ذکر می‌شود، دعاست اما دین و سیاست را همراه هم کرده و حرکت به سمت تمدن مهدوی که مقدمه اش انقلاب اسلامی آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha