همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران» در لرستان برگزار می‏‌شود
کد خبر: 4144405
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷

همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران» در لرستان برگزار می‏‌شود

همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران» (چالش‌ها و راهکارها) با تأکید بر مسائل اجتماعی استان لرستان مهرماه امسال در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران»به گزارش ایکنا از لرستان، همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران» (چالش‌ها و راهکارها) با تأکید بر مسائل اجتماعی استان لرستان مهرماه امسال در خرم‎آباد برگزار می‏‌شود.

آخرین مهلت ارسال اصل مقالات و ثبت‌نام در این همایش ملی تا 30 شهریورماه امسال اعلام شده و قرار است این همایش ملی 19 مهر‌ماه امسال در سالن همایش‌های بانک صادرات خرم‎آباد برگزار شود.

این همایش در محورهای اصلی شامل تحولات جمعیتی و مسائل اجتماعی، رسانه‌های جمعی و مسائل اجتماعی نوظهور، گذارهای جامعه‌محور و مسائل اجتماعی، واکاوی و اولویت‌بندی مسائل اجتماعی زنان و خانواده،  پارادایم‌های روش‌شناسی تبیین مسائل اجتماعی، شهرنشینی و شهرگرایی و ظهور مسائل اجتماعی، چالش‌های اقتصادی و سنخ‌شناسی مسائل اجتماعی، مخاطرات زیست محیطی و رخداد مسائل اجتماعی، راهکارهاي پيشگيری، مداخله، کنترل و کاهش مسائل، سنخ‌شناسی مسائل اجتماعی از منظر آموزه‌های دینی، ایثار و شهادت؛ فرصت‌ها و چالش‌های اجتماعی برگزار می‌‏شود ولی هر پژوهش مسئله‌محور در ارتباط با مسائل اجتماعی ایران، قابلیت ارائه و ارسال به همایش را دارد.

از موضوعات این جشنواره می‎توان به گذار جمعیت‌شناختی؛ فرصت‌ها و تهدیدها، سیاست‌های الگوی مطلوب رشد جمعیت، بارداری و ناباروری؛ مسائل و چالش‌ها، sالمندی(پنجره جمعیتی و فرزندآوری)، مسائل اجتماعی مهاجرین خارجی در ایران، تجرد و افزایش سن ازدواج، تغییرات خانواده، ازدواج و طلاق، فضای مجازی؛ فرصت ها و تهدیدها، جامعه‌پذیری و هویت در فضای مجازی، فضای مجازی، جنگ شناختی و جهاد تبیین، فضای مجازی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، آسیب‌های فردی و اجتماعی فضای مجازی، آینده‌پژوهی تحولات فناوری های توزیع محتوا و اثرات آن بر حکمرانی محتوای رسانه‌های جمعی اشاره کرد.

همچنین، بسترهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نارضایتی مسائل اجتماعی در ایران (گذشته، حال، آینده)، گذارهای اجتماعی و روند تنش ها و اعتراضات؛ روندهای طی شده و چشم‌انداز آینده، قوانین، حقوق شهروندی و مسائل اجتماعی، واکاوی و اولویت‌بندی مسائل اجتماعی زنان و خانواده، زنان و آموزش عالی و آموزش ‌و پرورش، تحولات سبک زندگی زنان و خانواده ایرانی، زنان و اوقات فراغت و مصرف فرهنگی، زنان سرپرست خانوار (مسائل و آسیب‌ها)، تغییرات و تحولات نسلی در خانواده، خانواده و روابط فرازناشویی، طلاق، اعتیاد، خشونت خانگی، کودک همسری و .... (علل، زمینه‌ها و پیامدها) از دیگر موضوعات این جشنواره است.

علاقمندان به شرکت در این همایش می‎توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش واقع در دفتر انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه لرستان به نشانی خرم‎آباد، خیابان انقلاب، روبروی بازارچه، خیابان شهید بیرانوند و یا از طریق لینک www.sicsconf.ir ارسال کنند و برای اطلاع از نحوه برگزاری همایش با شماره تلفن 06633212990 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha