کمک ۵۷ میلیارد ریالی خیران به خانواده زندانیان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4144159
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
در سال ۱۴۰۱

کمک ۵۷ میلیارد ریالی خیران به خانواده زندانیان چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری گفت: بیش از ۱۱۰۰ خانواده از زندانیان استان در سال گذشته بیش از ۵۷ میلیارد ریال کمک هزینه شامل سبدهای معیشتی، جهیزیه، پوشاک، لوازم منزل، نوشت‌افزار و ... دریافت کرده‌اند.

حمایت از خانواده زندانیان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان، جشن روز ملی حمایت از خانواده زندانیان امروز هفتم خردادماه به‌همت انجمن حمایت از زندانیان و با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، خیران، کارآفرینان و دیگر مسئولان استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.

حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌های استان در این برنامه ضمن تبریک دهه کرامت و روز نسیم مهر گفت: روز نسیم مهر بهانه‌ای است برای توجه بیشتر به خانواده‌‌هایی است که به‌عنوان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه شناخته می‌شوند.

حیدری افزود: قربانیان واقعی جرائم خانواده‌های زندانیان هستند، آنها بار سنگین نگاه منفی جامعه و مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی را همزمان به دوش می‌کشند.

وی افزود: بیش از ۱۱۰۰ خانواده از زندانیان استان تحت پوشش خدمات حمایتی، معیشتی و مشاوره‌ای انجمن‌های حمایت هستند وکه در سال گذشته بیش از ۵۷ میلیارد ریال کمک هزینه شامل سبدهای معیشتی، جهیزیه، پوشاک، لوازم منزل، نوشت‌افزار و ... دریافت کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان توانمندسازی خانواده زندانیان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: تلاش انجمن‌های حمایت در جهت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار است و در همین راستا بیش از ۱۱۰ نفر از زندانیان آزاد شده و خانواده زندانیان به بانک‌ها و مراکز کارآفرینی معرفی شده‌اند . در سال گذشته بیش از ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی جذب شده است.

حیدری ضمن قدردانی از همراهی‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)، اصناف، خیران و بهزیستی استان، افزود: با کمک نهادهای حمایتی می‌کوشیم بخشی از مشکلات خانواده زندانیان را رفع کنیم. در سال گذشته ۱۹ دوره آموزشی در موضوعات مختلف با حضور ۱۷۰۰ نفر از خانواده‌ها برگزار شده است تا از آسیب های بیشتر به خانواده زندانیان پیشگیری شود.

برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی زندانیان و خانواده آنان و تقدیر از خیران انجمن از دیگر برنامه‌های مراسم نسیم مهر بود.

انتهای پیام
captcha