رشد 25 درصدی زکات در شهرستان انزلی
کد خبر: 4144007
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

رشد 25 درصدی زکات در شهرستان انزلی

مدیر کمیته امداد بندر انزلی از رشد 25 درصدی زکات و کفارات در این شهرستان خبر داد و گفت: طی دو ماهه امسال بیش از 36 میلیارد و 242 میلیون ریال زکات و کفارات در شهرستان بندر انزلی جمع آوری شد.

واحد موحدی‌فر مدیر کمیته امداد شهرستان بندر انزلی

واحد موحدی‌فر، مدیر کمیته امداد شهرستان بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص جمع آوری زکات فطره و کفاره در این شهرستان اظهار کرد: طی دو ماهه امسال بیش از 36 میلیارد و 242 میلیون ریال زکات زکات و کفارات در شهرستان جمع آوری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است. این میزان زکات و کفارات جمع آوری شده در قالب زکات فطریه عام، زکات فطریه سهم سادات، کفاره غیر عمد و عمد، رد مظالم و زکات مستحبه بود.

وی با بیان اينکه موارد مصرف زکات و کفارات جمع‌آوری شده در امور معیشتی و کمک‌های موردی جامعه هدف این نهاد حمایتی است، گفت: در حال حاضر چهار هزار و 231 نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بندر انزلی هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان بندر انزلی با اشاره به اينکه شهروندان انزلی امسال بیش از 25 میلیارد و 473 میلیون ریال زکات فطریه عام دادند، گفت: میزان درآمد زکات فطریه عام شهرستان در مدت مشابه بالغ بر 12 میلیارد و 925 میلیون ریال بود.

موحدی‌فر با بیان اینکه طی دو ماهه امسال بالغ بر دو میلیارد و 502 میلیون ریال صدقه دادند، تأکید کرد: این میزان در مدت مشابه سال قبل دو میلیارد و 146 میلیون ریال بود که رشد 15 درصدی داشته است.

انتهای پیام
captcha