همایش زکات و جشنواره برداشت گندم در شهرستان ارزوئیه برگزار شد
کد خبر: 4143816
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

همایش زکات و جشنواره برداشت گندم در شهرستان ارزوئیه برگزار شد

همایش زکات و جشنواره برداشت گندم با حضور مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در شهرستان ارزوئیه برگزار شد و ۳۵ نفر از مؤدیان، مبلغان، عاملان و کشاورزان پرداخت‌کننده زکات تجلیل شدند.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در همایش زکات و جشنواره برداشت گندم در شهرستان ارزوئیه، گفت: کمیته امداد نهاد برگرفته از نظام و رویش‌های انقلاب است و حضرت امام خمینی(ره) به‌واسطه درایت، تیزبینی و توجه‌ای که به کوخ‌نشینیان و محرومان داشت، ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب دستور تشکیل کمیته امداد را دادند و این نهاد تاکنون منشأ خیر و برکات زیادی در جامعه بوده است.
 
وی با بیان اینکه بنای کار کمیته امداد بر توانمندسازی است تا خانواده‌های نیازمند بتوانند روی پای خود بایستند و درآمد کسب کنند، افزود: یکی از راه‌های کمک و دستگیری از نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و محروم از محل درآمد زکات است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان ارزوئیه تحت حمایت این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط این نهاد در شهرستان ارزوئیه پرداخت ‌شده و ۵۷۱ فرصت شغلی نیز در این شهرستان ایجاد شده است.
 
در حاشیه این همایش از ۳۵ نفر از مؤدیان، مبلغان، عاملان و کشاورزان پرداخت‌کننده زکات تجلیل شد.
 
گفتنی است، سال گذشته بیش از ۸۰ درصد درآمد زکات شهرستان ارزوئیه در حوزه فقرا و محرومان هزینه شده و ۲۰ درصد نیز صرف پروژه‌های عمرانی و عام المنفه شده است.
انتهای پیام
captcha