حفظ و پرورش استعدادهای قرآنی مستلزم کشف و تمرین است + فیلم تلاوت
کد خبر: 4142538
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
قاری مشهور مصری:

حفظ و پرورش استعدادهای قرآنی مستلزم کشف و تمرین است + فیلم تلاوت

شیخ ممدوح عامر، قاری نابینا و مشهور مصری با اشاره به داستان کشف استعداد قرآنی خود در سن کودکی و حفظ قرآن کریم در 5 سالگی، بر اهمیت استعدادیابی و تمرین پیوسته در حفظ و پرورش این موهبت خدادادی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الیوم السابع، شیخ ممدوح عامر، قاری ممتاز مصری در جریان گفت‌وگو با برنامه عصر شبکه دی ام اس، از داستان کشف استعداد قرآنی خود سخن گفت.

به گفته او، وقتی که کودک خردسالی بوده و همراه با کودکان بازی می‌کرده است، شیخ ابوزید البسیونی از حافظان و معلمان قرآن کریم در روستای الحلاوجه از توابع استان بحیره مصر او را می‌بیند که با وجود نابینایی حافظه بسیار خوبی دارد و هنگامی که با او سخن گفت، دریافت که او استعداد بالایی دارد و سپس به تعلیم قرآن به وی پرداخت. به گفته این قاری نابینا و جوان مصری او در پنج‌سالگی و طی چهار ماه توانست کل قرآن را حفظ کند.

شیخ ممدوح عامر در ادامه افزود: به منظور شکوفا شدن استعدادها و حفظ برخی از توانایی‌ها باید تمرین و تلاش کرد. هر انسان با استعدادی نیازمند تلاش بسیار و کار بر روی استعدادهای خود است.

به گفته وی اگر تلاوت آیه‌ای از سوی قاری مورد قبول درگاه حق باشد، مستمعان نیز آن تلاوت را خواهند پسندید و مستمع کسی است که معانی آیات را حس و درک می‌کند.

در ادامه ویدئویی از تلاوت شیخ ممدوح عامر را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha