رأی وزیر دادگستری روسیه درباره مجازات عامل هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4142518
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

رأی وزیر دادگستری روسیه درباره مجازات عامل هتک حرمت قرآن

وزیر دادگستری روسیه ضمن تأکید بر لزوم احترام به ادیان و احساسات دینی مؤمنان در کشورش گفت که عامل هتک حرمت قران در ولگوگراد در یک منطقه مسلمان‌نشین روسیه مجازات حبس خود را خواهد گذارند.

به گزارش ایکنا به نقل از  خبرگزاری روسی نووستی، کنستانتین چویچنکو، وزیر دادگستری روسیه روز یکشنبه، 31 اردیبهشت درباره مجازات جنایتکاری که به سوزاندن قرآن کریم در مقابل مسجدی در ولگوگراد اعتراف کرده بود، اظهار نظر کرد.

چویچنکو گفت: فردی که به سوزاندن قرآن به دستور سرویس اطلاعات اوکراین اعتراف کرد، باید پس از صدور حکم، در زندانی در یکی از مناطق روسیه که اکثریت آن مسلمان هستند، محکومیت خود را بگذراند.

وزیر امور دادگستری روسیه افزود: اینکه متهم پس از صدور حکم قضایی علیه وی در زندانی در یکی از مناطق روسیه که اکثریت جمعیت آن مسلمان هستند، دوران حبس خود را سپری کند، به او یاد می‌دهد که چگونه باید به ادیان و احساسات دینی مؤمنان در کشورمان که یک کشور صاحب شهروندان کشور چند ملیتی و چند دینی است، احترام گذاشت.

 وی تأکید کرد که متهم به‌طور عمدی در ملأ عام و در نزدیکی مسجد بزرگ ولگوگراد قصد توهین به احساسات مذهبی مؤمنان را داشته است.

در 19 مه(جمعه 29 اردیبهشت 1402) یک کلیپ ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن مردی در حال سوزاندن نسخه‌ای از قرآن در مقابل مسجدی در منطقه ولگوگراد روسیه است که در نتیجه کمیته تحقیقات روسیه یک پرونده جنایی علیه وی به اتهام توهین به احساسات مؤمنان باز کرد.

یک روز بعد، مجرم دستگیر و معلوم شد او یکی از ساکنان محلی ولگوگراد بوده که در جریان بازجویی اعتراف کرد به دستور سرویس اطلاعات اوکراین و در ازای دریافت 10 هزار روبل حاضر به ارتکاب این جرم شده است.

 با تصمیم الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات  جنایی روسیه  پرونده برای ادامه تحقیقات به اداره تحقیقات در چچن تحویل داده شد.

بازرسان روسی تأکید کردند در صورت مجرم شناخته شدن نیکیتا ژوراول به اتهام توهین به شعائر دینی، وی با حداکثر سه سال زندان روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام
captcha