پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد
کد خبر: 4142327
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
همزمان با دهه کرامت

پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار زائر پیاده در دهه کرامت به مشهدالرضا مشرف شوند که با تکمیل اطلاعات از سوی کاروان‌ها و وضعیت هوا احتمال افزایش تعداد کاروان‌ها وجود دارد.

زائر پیادهبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع)، امروز، 31 اردیبهشت‌ماه، در جمع خبرنگاران در خصوص آمار تشرف زائران پیاده در ایام دهه کرامت اظهار کرد: با توجه به‌ تجربیات سال‌های گذشته و درصد آمادگی کاروان‌های پیاده امسال نیز در دهه کرامت میزبان زائران پیاده هستیم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار زائر پیاده در دهه کرامت به مشهدالرضا مشرف شوند که با تکمیل اطلاعات از سوی کاروان‌ها و وضعیت هوا احتمال افزایش تعداد کاروان‌ها وجود دارد و برای استقبال از زائران پیاده در مسیر جاده نیشابور به‌ سمت مشهد، پنج ایستگاه صلواتی ثابت مستقر شده‌ که کار خود را همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌کنند.

رضایی افزود: پیش‌بینی می‌شود از مسیر شمال حدود ۳۰۰۰ نفر به مشهد مشرف شوند و به همین دلیل ایستگاه‌های صلواتی و سیار در مسیر گلبهار به مشهد مستقر شده‌اند، همچنین طبق سال‌های گذشته در این ایام حدود ۵۰۰ نفر از شهر نیشابور و از طریق طرقبه‌ و شاندیز پیاده به مشهد مشرف می‌شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: تعداد 100 نفر زائر خارجی نیز تاکنون برای دهه کرامت وارد مشهد شده‌اند که این تعداد در قالب چهار کاروان از شهرهای کربلا، نجف و کاظمین هستند.

وی با اشاره به امکانات رفاهی، خدماتی و درمانی موجود برای دهه کرامت بیان کرد: بیشتر امکانات رفاهی در دهه آخر صفر تدارک دیده می‌شود، اما با توجه به حضور زائران طی چند سال اخیر در دهه کرامت، ایستگاه‌های صلواتی ثابتی در مسیرها فعال شده و این ایستگاه‌ها تمام امکانات خدماتی و رفاهی نظیر مکان خواب و تا حدودی خدمات درمانی را ارائه می‌دهند.

رضایی افزود: مسیر پیاده‌روی کاروان‌هایی که از قم، تهران و کرج با جمعیتی حدود 2500 نفر حرکت می‌کنند، از نیشابور شروع می‌شود و کاروان‌ها همراه خود تمام امکانات رفاهی موجود را دارند، اما علی‌رغم این موضوع، تمام پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات بیشتر انجام گرفته است. تعداد چهار کاروان با 120 نفر جمعیت که همگی بانو هستند از فراگرد فریمان یک روز قبل از ولادت امام رضا(ع) حرکت می‌کنند.

وی در خصوص امکان اسکان زائران پیاده در مشهد تصریح کرد: بیشتر زائرانی که از شهرهای مختلف همراه با کاروان‌ها به مشهد اعزام می‌شوند، امکانات اسکان را در اختیار دارند، همچنین این کاروان‌ها هیئت‌های مذهبی و یا مراکزی مربوط به خود دارند و پیش‌بینی‌های بازگشت نیز توسط خود کاروان‌ها انجام شده است، اما در صورت نیاز آمادگی لازم برای ارائه خدمات و کمک به کاروان‌ها را داریم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: کاروان‌ها از استان‌های گلستان، خراسان شمالی، سمنان، تهران، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و قزوین برای ایام دهه کرامت به مشهد مشرف می‌شوند.

انتهای پیام
captcha