برگزاری مراسم بزرگداشت روز دختر از سوی جامعةالقرآن اراک + فیلم
کد خبر: 4142297
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دختر از سوی جامعةالقرآن اراک + فیلم

مراسم دهه کرامت با بزرگداشت روز دختر و جشن میلاد حضرت معصومه (س)، شامگاه گذشته، ۳۰ اردیبهشت از سوی جامعةالقرآن شعبه اراک برگزار شد.

مراسم دهه کرامت با بزرگداشت روز دختر و جشن میلاد حضرت معصومه (س)، شامگاه گذشته، ۳۰ اردیبهشت از سوی جامعةالقرآن شعبه اراک

به گزارش ایکنا، مراسم دهه کرامت با بزرگداشت روز دختر و جشن میلاد حضرت معصومه (س) از سوی شعبه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت (ع) در استان مرکزی، دیشب، ۳۰ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

این مراسم با حضور قرآن‌آموزان جامعةالقرآن و دعوت از دختران دانش‌آموز مقطع متوسطه اول در سالن کانون بسیج استان با سخنرانی قاسمی، پژوهشگر و مدرس قرآن برپا شد.

وی با اشاره به جایگاه بانوان پیش از ظهور اسلام و دوران جاهلیت و پس از بعثت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: در عصر جاهلیت عرب ارزشی برای دختران قائل نبودند به گونه‌ای که هنگامی که به آن‌ها خبر فرزند دختر را می‌دانستند از خجالت سیاه می‌شدند، «وَ إِذا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثى ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَ هُوَ کَظِیمٌ».

وی ادامه داد: اما پس از بعثت پیامبر، آموزه‌های اسلامی وضعیت بانوان تغییر کرد و آن هنگام بود که افرادی که وجود دختر را ننگ و عار می‌دانستند از نداشتن فرزند دختر، ناراحت و ملول بودند. اما در این میان اهتمام به تربیت صحیح دختران با حیا و عفت و نقش دختران به عنوان تربیت‌کنندگان نسل آینده لازم و ضروری است.

بخش دیگر این برنامه اجرای گروه تواشیح ریحانة‌النبی (ص) و مولودی‌خوانی ذاکر اهل‌بیت (ع) و اهدای هدیه به همنام‌های حضرت معصومه (س) بود.

یادآور می‌شود، شعبه جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت (ع) در استان مرکزی (شهر اراک) از جمله مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم است که با حضور اساتید و مدرسان قرآنی دوره‌های حفظ، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید (مقدماتی و پیشرفته)، صوت، لحن، تفسیر و تدبر در قرآن را در سه مقطع کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌کند.

این شعبه در شهر اراک، خیابان قائم مقام، خیابان مولوی غربی، خیابان فلسطین، جنب بیمارستان قدس، کوچه بهار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha