ثروت و جایگاه اجتماعی باعث فراموشی دین نشود
کد خبر: 4141788
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

ثروت و جایگاه اجتماعی باعث فراموشی دین نشود

امام جمعه یزد گفت: اگر جوان ما با کسب علم و مهارت و ثروت به موفقیت رسید، نباید دین را کنار بگذارد و در زندگیش کمرنگ شود و همچنین نباید رنگ عوض کند که اگر چنین باشد این تقلید کورکورانه است.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 29 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه اگر در مسیر اطاعت خدا قرار گیریم، لطف خداوند متعال افزون شده و هدایت و عاقبت بخیر خواهیم شد گفت: اگر در عمر کوتاه دنیا، معصیت و گناه کرده و با خدا مخالفت کنیم یا کاری انجام دهیم که از مقام قرب الهی فاصله بگیریم، عنایات خدا از ما سلب خواهد شد لذا همه باید تلاش کنیم در مسیر حق قدم برداریم و هر کاری را با رضایت خدا سنجش کنیم چرا که اگر کاری رضایت خدا را به همراه داشته باشد، رضایت بندگان نیز وجود خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جوانان و نوجوانان ما را از مسیر مستقیم دور کند اظهار کرد: دختران ما امروز هویت و استقلال دارند و می‌توانند برای حفظ شخصیت خود اقدام کنند و این در حالی است که دشمن می‌خواهد دختران و نوامیس ما در برابر چشمان هوس‌آلود دیگران عریان باشند. دختران ما باید جایگاه و شخصیت والایی که اسلام برای آنها مشخص کرده است، را بدانند و از مسیر خارج نشوند و به حجاب و عفاف و هویت خود افتخار کنند. دختران ما قدر خود را بدانند و بدانند که حجاب و پوشش یک کرامت و وقاری برای آنان به شمار می‌رود.

ناصری ادامه داد: دختران مسلمان و انقلابی ما خود را فدای دین می‌کنند و با حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) پیمان بسته و در مسیر سعادت خود قدم بر می‌دارند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افرادی که در حوزه صنعت، واردات، تولید و صادرات فعالیت دارند، در زمینه تولید تمام هم و غم خود را به کار گیرند و همچنین به سود کمتر قانع باشند تا مردم هم آسایش پیدا کنند و دولت هم بتواند کنترل کند.

وی در مورد مسائل فرهنگی و دینی و تقلید کورکورانه از غربی‌ها عنوان کرد: اگر جوان ما با کسب علم و مهارت و ثروت به موفقیت رسید نباید دین را کنار بگذارد و دین در زندگی او کمرنگ شود و نباید رنگ عوض کند که اگر چنین باشد این تقلید کورکورانه است. ملت ایران و مردم فداکار که شهید داده‌اند، باید مراقب باشند که رسیدن به جایگاه اقتصادی و اجتماعی، آنها را از مسیر حق خارج نکند.

انتهای پیام
captcha