وحدت و همدلی اقوام با وجود مفاخری چون مختومقلی نمود عینی پیدا کرده است
کد خبر: 4141434
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
فرماندار گنبدکاووس:

وحدت و همدلی اقوام با وجود مفاخری چون مختومقلی نمود عینی پیدا کرده است

فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه استان گلستان نماد واقعی وحدت در کشور و جهان اسلام است، گفت: دشمنان اسلام به دنبال این هستند که یک سلول سرطانی را برای تفرقه و دوراهی بین مسلمان ایجاد کنند، لذا ما باید به مفاخر و بزرگان چون مختومقلی فراغی که اشعار آنها متضمن از مفاهیم عرفانی و وحدت و همدلی است توجه بیشتری داشته و راه‌های عملی این اتحاد را در جامعه افزایش دهیم.

دهرویه فرماندار گنبد کاووسبه گزارش ایکنا از گلستان، مهدی دهرویه، فرماندار ویژه گنبدکاووس در همایش بزرگداشت دویست و نودمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی شاعر اهل‌ترکمن با محوریت «مختومقلی فراغی؛ همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی» که امروز، 27 اردیبهشت با حضور سفیر کشور ترکمنستان و جمعی از مسئولین استانی در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، گفت: استان گلستان نماد واقعی وحدت در کشور و جهان اسلام است و گنبد کاووس با وجود 25 اقوام مختلف سال‌هاست در کنار هم با صلح و صفا زندگی می‌کنند و وحدت و همدلی این اقوام زبانزد و مورد تحسین بزرگان از جمله مقام معظم رهبری است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه وحدت مثال زدنی این اقوام ریشه‌های عمیقی دارد که مختومقلی نمونه عینی این وحدت است، افزود: اشعار این شاعر بزرگ متضمن از مضامین وحدت و همدلی است لذا با نگاهی به آثار مختومقلی و دیوان اشعارش می‌توان با تمام وجود یک شخصیت اجتماعی و کسی که مسلمانان شیعه و سنی را دعوت به وحدت و همدلی می کند را مشاهده کرد.

دهرویه تصریح کرد: البته نگاه ما براین است که وحدت به معنای درآمیختن نیست، لذا مقصود وحدت در اصول اسلام است که باید متحد باشیم اصولی که هر مسلمانی اگر به آن پای بند نباشد نمی‌توان گفت مسلمان است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: وحدت و همدلی اقوام در بزنگاه‌های بسیاری از جمله پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و حتی سیل سال 1398 در مناطق ترکمن نشین نمود عینی پیدا کرده و توانستیم با همدلی بر مشکلات غلبه کنیم.

دهرویه به منویات مقام معظم رهبری در مورد اینکه مشکلات ملل اسلام علل متفاوتی دارد که یکی از آن وحدت اسلامی است، اشاره کرد و‌گفت: دشمنان اسلام به دنبال این هستند که یک سلول سرطانی را برای تفرقه و دوراهی بین مسلمان ایجاد کنند، لذا ما باید به مفاخر و بزرگان چون مختومقلی فراغی که اشعار آنها متضمن از مفاهیم عرفانی و وحدت و همدلی است توجه بیشتری داشته باشیم و راه‌های عملی این اتحاد را در جامعه افزایش دهیم.

وی گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان نهال کوچک انقلاب تنومند شده لذا باید با وحدت و تمسک به مفاهیم قرآنی در مقابل توطئه‌ها وترفندهای دشمن قرار نگیریم و با وحدت و همدلی در فکر آبادانی کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha