رویکرد دولت در دور دوم سفرهای استانی توجه به مسائل فرهنگی است
کد خبر: 4141092
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی:

رویکرد دولت در دور دوم سفرهای استانی توجه به مسائل فرهنگی است

تراب محمدی با اشاره به مشکلات ناشی از بی‌توجهی مدیران فرهنگی در ادوار گذشته به مسائل فرهنگی، گفت: رویکرد دولت در دور دوم سفرهای استانی توجه جدی به مسائل فرهنگی است.

تراب محمدی، معاون استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، امروز، 25 اردیبهشت‌ماه، در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، با اشاره به پیشنهادهای دبیرخانه کارگروه درخصوص افزایش مهاجرت معکوس و نشاط در روستاها، گفت: قبل از انقلاب به روستاها اهمیتی داده نمی‌شد و بعد از انقلاب نیز بیشتر اقدامات در حوزه روستایی، اقدامات عمرانی و زیرساختی بوده و مسائل فرهنگی روستاها مغفول مانده که همین امر باعث مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی شده است.

وی افزود: دولت در دو سال گذشته حمایت از روستاییان را جزو برنامه‌های خود قرار داده و افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در راستای تأمین معیشت روستاییان انجام داده است؛ در کنار این توسعه متوازن و برقراری عدالت اجتماعی و توجه به مسائل فرهنگی نیز در دستور کار دولت است.

محمدی ابراز امیدواری کرد و گفت: با اقدامات و حمایت‌های دولت روند مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها افزایش یافته و منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از رهاسازی سگ‌های ولگرد در سطح شهر و عدم توجه به جمع آوری آنها توسط شهرداری، از دستگاه‌های مسئول خواست با توجه به خطرات جدی این موضوع برای سلامت شهروندان، به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌گذاری‌های غلط از دهه 70 برای کاهش جمعیت و تبلیغ فرزند کمتر، گفت: متاسفانه جمعیت کشور به سمت کهنسالی حرکت کرده که لازم است با راهبردهای فرهنگی و ارزش‌گذاری اجتماعی برای فرزندآوری، تحقق اهداف سیاست های افزایش جمعیت مورد توجه قرار گیرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات ناشی از بی‌توجهی مدیران فرهنگی در ادوار گذشته به مسائل فرهنگی، گفت: رویکرد دولت در دور دوم سفرهای استانی توجه جدی به مسائل فرهنگی است. 

انتهای پیام
captcha