برگزاری نمایشگاه خوشنویسی قرآنی در راولپندی
کد خبر: 4140845
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی قرآنی در راولپندی

نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآنی و هنری تعدادی از استادان، هنرمندان و هنرآموزان با حضور فرامرز رحمان‌زاد، مسئول خانه فرهنگ کشورمان در شورای هنری شهر راولپندی پاکستان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرامرز رحمان‌زاد، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه از جمله وقار احمد، مدیر شورای هنری راولپندی به افتتاحیه دوره جدید آموزش خط نستعلیق با حضور خواجه محمد حسین اشاره کرد.

وی ادامه داد: هنر خوشنویسی که میراث مشترک کشورهای اسلامی است می‌تواند یکی از راه‌های پیوند دهنده و تعمیق آفرین ارتباطات جوامع اسلامی باشد.

رحمان‌زاد تصریح کرد: این هنر و همه هنرهای اصیل به شرط مصون‌ماندن از انحراف از راه‌های رسیدن به خداست؛ زیرا خداوند متعال آفریننده و مظهر زیبایی است.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان افزود: در شبه قاره و پاکستان که زبان فارسی یکی از وجوه مشترک فرهنگی است افراد بسیاری هستند که علی رغم اینکه نمی‌توانند به فارسی صحبت کنند؛ ولی اشعار فارسی را می‌فهمند و می‌خوانند. حال تصور کنید این خواندن و فهمیدن با جلوه‌ای از زیبایی همراه باشد و آن جلوه چیزی جز خط زیبای نستعلیق نیست.

در ادامه این مراسم، وقار احمد، مدیر شواری هنری پنجاب در راولپندی در سخنان خود، گفت: خانه فرهنگ ایران در راولپندی همواره برای ترویج این هنر اصیل و زیبای اسلامی با شورای هنری همکاری دارد.

وی افزود: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها برای ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی و تثبیت روابط دو کشور مسلمان و همسایه ضروری است و در این مسیر، شورای هنری پنجاب در راولپندی با خانه فرهنگ ایران همکاری‌های خود را ادامه خواهد داد.

در این نمایشگاه آثار برجسته گروهی از خوشنویسان و هنرمندان از جمله شبیر ریاض، عظیم اقبال، خواجه محمد حسین و تعدادی از هنرآموزان در شهر راولپندی و اسلام‌آباد در معرض دید عموم قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha