برگزاری رویداد «دختران حاج قاسم» در همدان
کد خبر: 4139944
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

برگزاری رویداد «دختران حاج قاسم» در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری رویداد «دختران حاج قاسم» از 20 تا 22 اردیبهشت‌ماه جاری در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری مدیر کل تبلیغات اسلامی همدانحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری رویداد دختران حاج قاسم در همدان از 20 تا 22 اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد و اظهار کرد: رویداد دختران حاج قاسم یک رویداد برای دختران نوجوان 14 تا 20 سال است که طی سه روز برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد با هدف آموزش چگونگی انجام کار فرهنگی اثرگذار به منتخب دانش‌آموزان فعال دختر استان برگزار می‌شود، دختران در این رویداد با نقش اجتماعی خود در انقلاب اسلامی در کنار دیگر نقش‌های خود آشنا می‌شوند.

نظیری با اشاره به اینکه رویداد دختران حاج قاسم یک اردوی پرنشاط کارگاهی، عملیاتی است که مخاطبان به‌صورت گروهی برنامه فرهنگی ارائه کرده و در میدان عمل برنامه‌های خود را اجرا کرده و بازخورد می‌گیرند، گفت: نحوه اجرای این رویداد به این طریق است که فراخوان جذب مخاطبان به مدارس، مساجد، هیئت و... ابلاغ شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: پس از ثبت‌نام، متقاضیان از هفته قبل از برگزاری رویداد آموزش، بوم طراحی عملیات فرهنگی از طریق فضای مجازی به ایشان داده می‌شود و شرکت‌کنندگان موظف می‌شوند تا زمان رویداد (یک برنامه فرهنگی مناسب کودکان و نوجوانان منطقه زندگی خود) طراحی کند.

وی اضافه کرد: گروه اجرایی عملکرد شرکت‌کنندگان را بررسی و در صورت تأیید ایشان افراد برای شرکت در رویداد حاضر می‌کنند و در واقع جلسات مجازی رویداد در قالب سه جلسه آفلاین و دو جلسه آنلاین در فضای اسکای‌روم با حضور اساتید طرح در تهران برگزار شد.

نظیری با اشاره به برگزاری رویداد دختران حاج قاسم در همدان افزود: رویداد با حضور و مشارکت 150 نفر از دختران نوجوان دانش‌آموز از 20 اردیبهشت‌ماه آغاز کرده و تا 22 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و اهم برنامه‌های این رویداد شامل افتتاحیه، آماده‌سازی بوم ایده و نهایی کردن طرح و برنامه‌ها، عملیات میدانی، ارائه به حضار، برنامه‌های تفریحی و در نهایت اختتامیه خواهد بود.

نظیری اظهار کرد: البته فعالیت‌های رویداد از تاریخ 18 اردیبهشت‌ماه شروع به کار کرده و بخش اول رویداد دوره مجازی بوده که به شرکت‌کنندگان در قالب آموزش‌های مجازی با فرآیند بوم‌نویسی و شناسایی مسائل آشنا شدند.

وی بیان کرد: در گام دوم که به‌صورت حضوری است شرکت‌کنندگان اشکالات خودشان را در فرایند چند مسئله‌شناسی و بوم‌نویسی و تدبیر راهکارهای مناسب جهت حل مسائل ادامه خواهند داد. در طول برگزاری رویداد حضوری دختران شرکت‌کننده نوجوان باید یک عملیاتی را در سطح شهر دنبال کنند و آنچه را که در فرایند بوم‌نویسی و طراحی عملیات آموزش دیدند در یک عملیات واقعی تمرین کنند و نتایج عملیات را در فضای گفت‌وگو و مباحثه‌ای که بین خودشان و در جمع اساتید خواهند داشت به اشتراک بگذارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: بعد از برگزاری این رویداد عمده مأموریت شرکت‌کنندگان در قالب طرح امتداد ادامه داشته و هر کدام از دختران بعد از بازگشت به شهرستان خود که به‌صورت تیمی در این رویداد شرکت کردند عهده‌دار طراحی الگوهای راهبری اجتماعی و عملیات‌های فرهنگی اجتماعی در حوزه دختران نوجوان در شهرستان خودشان خواهند بود.

وی اضافه کرد: افراد مسائلی را که به‌عنوان ایده مطرح کرده‌اند تا به نتیجه رسیدن کار از طریق دستگاه‌های مختلف، مجموعه‌های مردمی و... پیگیری می‌کنند و همچنین در مسائل جریان‌ساز شهری به‌عنوان عناصر اثرگذار نقش‌آفرینی می‌کنند.

نظیری یادآور شد: از همه شهرستان‌های استان گروه‌های شرکت‌کننده را در این رویداد داریم، این رویداد با همکاری حوزه علمیه خواهران در مدرسه فدک در حال برگزاری است. پیش‌بینی و اجرای فعالیت‌هایی زمینه‌ساز حركت‌های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران، یكی از ضرورت‌های پیش‌رو است که امیدواریم این رویداد بتواند در این مسیر کمک‌کننده و راهگشا باشد.

انتهای پیام
captcha