نخستین گام منتظران واقعی باید در مسیر اصلاح خود باشد
کد خبر: 4139876
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
امام جمعه موقت تهران:

نخستین گام منتظران واقعی باید در مسیر اصلاح خود باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت با تأکید بر اینکه مسئله انتظار و انتظار فرج باید دغدغه جدی تمامی ما باشد تصریح کرد: منتظران واقعی باید در نخستین گام در مسیر اصلاح خود قدم بردارند.

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت استان تهران شامگاه سه‌شنبه؛ 19 اردیبهشت در آستان شیخ صدوق واقع در ابن‌بابویه تهران با محمدمهدی اسماعیلی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری، جمعی از مدیران و هنرمندان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در این مراسم با بیان آن‌که مضامین بسیار مهمی در دعای عهد وجود دارد و در آن تصریح شده که مسلمانان و شیعیان باید از انصار و یاران امام زمان(عج) باشیم یادآور شد: از این دعا برمی‌آید که باید تمام‌قد از حوزه امامت و ولایت دفاع کرد و در مسیر پاسخ به خواسته‌ها و مطالبات حضرت ولی‌عصر(عج) قدم برداشت.

وی با اشاره به آنکه شیخ کلینی نیز به‌ عنوان شخصیتی بزرگ با بیش‌از 300 کتاب همه تلاشش در حوزه مهدویت بود و این را باید قدر دانست ادامه داد: در این ایام که ویژه و خاص‌تر با نام شیخ کلینی گره خورده است، همگی ما باید در سایه لطف و رحمت الهی تلاش کنیم تا رابطه‌ای شایسته و بایسته مسلمانی واقعی با امام عصر(عج) داشته باشیم.

انتظار فرج باید دغدغه جدی تمامی ما باشد

ابوترابی با تأکید بر آن‌که مسئله انتظار و انتظار فرج باید دغدغه جدی تمامی ما باشد خاطرنشان کرد: کسانی که به‌ دنبال مفهوم انتظار هستند و در این باره جهد و کوشش می‌کنند از صابران واقعی هستند. این افراد باید در نخستین گام در مسیر اصلاح خود قدم بردارند.

وی تصریح کرد: همه افرادی که دغدغه‌مند مسئله ظهور هستند در حوزه رشد و ارشاد جامعه باید قدم‌های خود را محکم کنند. دعای آن‌ها باید دعای فرج امام عصر(عج) باشد.

منتظران واقعی باید در نخستین گام در مسیر اصلاح خود قدم بردارند

سربازان نایب امام زمان(عج) باشیم

سخنران بعدی این مراسم محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بود.

وی در سخنانی گفت: سال گذشته و در 19 اردیبهشت شاهد برگزاری مراسم اختتامیه دور اول عهدواره بودیم. دراین‌میان خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران اگرچه پرچم مهدویت و عهدواره را بی‌واسطه بلند کرد اما در واقع همه ما سربازان نایب امام زمان(عج) هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: این گفته امام صادق(ع) است و بارها بر آن مسئله تأکید شده که اگر کسی 40 روز دعای عهد را بخواند قطعاً در صف یاران حضرت وارد می‌شود. همین مسئله باعث شد تا ایده چله مهدویت و برگزاری این رویداد از این موضوع و فرمایش حضرت امام صادق(ع) نشأت بگیرد.

خراسانی‌زاده  یادآور شد: از ابتدای ماه رجب تا اواسط شعبان و در ایامی مملو از جشن و سرور از زبان و فرمایش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شنیدیم که مفهوم انتظار، یعنی امید. از این‌رو اصل و اساس کار ما در برگزاری این جشنواره نیز بر پایه امید است.

لزوم جریان‌سازی هنری از مدارس و مساجد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تصریح بر آن‌که در حوزه فرهنگ و هنر شاهد حضور میلیون‌ها هنرمند هستیم که می‌توانند در حوزه مهدویت گام بردارند و در خلق آثارشان از ظرفیت‌های مختلف و متنوع این مفهومِ عمیق و ژرف مذهبی بهره ببرند یادآور شد: دراین‌میان خوشنویس ما می‌تواند آثاری درخشان خلق کند و آثار خود را در مسجد و مدرسه انجام دهد. این همان جریان‌سازی است که از هنر متعهد و هنرمند متعهد انتظار می‌رود.

خراسانی‌زاده با اشاره به آن‌که 16 دبیرخانه از زمان برگزاری عهدواره ایجاد شده و از شعر، عکس و خوشنویسی تا حوزه موسیقی تمام قد شاهد میزبانی هنرمندان در حوزه مهدویت و تولیدات آن‌ها بودیم اظهار داشت: تا به امروز پانزده اختتامیه را در بخش‌های مختلف پشت سر گذاشتیم و امروز شانزدهمین آیین را در شرایطی برگزار می‌کنیم که از نفرات برتر 16 استان نیز قدردانی به عمل خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به آن‌که عهدواره دوم زمان آغازش دقیقاً از پایان عهدواره نخست شروع شد و شاهد فعالیت دبیرخانه‌ها بودیم گفت: با انتشار فراخوان شاهد شکل‌گیری این چله در گام دومش بودیم.

رشد چهار برابری ارسال آثار در گام دوم

به گفته خراسانی‌زاده تا امروز در شهرهای استان تهران 98 رویداد درباره این عهدواره تنها تا نیمه شعبان برگزار شده بود و استقبال و شور آنچنان بود که ما را بر آن داشت تا پایان ماه رمضان مدت این جشنواره را تمدید کنیم. درنهایت همزمان با عید سعید فطر تمامی آثار جمع‌آوری شد و به‌سبب تعدد و تکثر آثار 50 داور برای داوری آثار در بخش‌های مختلف به شکل فشرده کار ارزیابی آثار این دوره را آغاز کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان تصریح کرد: در گام نخست عهدواره 1600 اثر و امسال با رشدی غیرقابل‌تصور 5365 اثر در حوزه مهدویت به بخش‌های مختلف ارسال شد. چه در حوزه کمی و چه با نگاه کیفی شاهد رشد آثار بودیم و میزبانی مسجد جمکران از این آثار جلوه و جایگاهی متفاوت داشت.

انتهای پیام
captcha