حضور پررنگ نشر‌های سازمان تبلیغات اسلامی در نمایشگاه کتاب
کد خبر: 4139745
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

حضور پررنگ نشر‌های سازمان تبلیغات اسلامی در نمایشگاه کتاب

مجموعه نشر‌های بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی امسال حضور پررنگی در نمایشگاه دارند.

انتشارات‌های سازمان تبلیغات اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، امسال مجموعه نشر‌های بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی مجموعاً با بیش از هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارند. سیصد و پنجاه عنوان كتاب چاپ اولی هستند. امسال هدف‌گذاری بنیاد كتاب رویش این است که مجموع نسخه‌های منتشره به دو میلیون جلد کتاب برسد که این رقم، نسبت به سال قبل تقریباً یک‌سوم بیشتراست، ضمن اینکه هدف‌گذاری مهم امسال سازمان تبلیغات، توسعه ارتباط مجموعه نشر‌های خصوصی و عمومی کشور است. 

سوره مهر

انتشارات سوره مهر در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 1019 عنوان كتاب حضور خواهد داشت كه 118 عنوان کتاب، جدید و چاپ اولی هستند.

در میان بیش از هزار عنوان كتاب سوره مهر كه به این دوره از نمایشگاه رسیده‌اند، نزدیك به یک‌سوم عنوان‌ها -27.7 درصد- با موضوع دفاع مقدس هستند كه شامل 282 عنوان می‌شود.

در رتبه‌های بعدی به ترتیب، رمان و داستان با 175 عنوان -17.2 درصد-، شعر با 143 عنوان -14 درصد-، هنر با 112 عنوان -11 درصد- انقلاب اسلامی با 90 عنوان -8.8 درصد- ادبیات با 84 عنوان -8.2 درصد- اندیشه با 63 عنوان -6.2 درصد- موسیقی با 39 عنوان -3.8 درصد- نوجوان با 24 عنوان -2.3 درصد- و كودك با 6 عنوان -0.6 درصد- قرار گرفته‌اند.

این انتشارات در سال گذشته 118 عنوان کتاب در حوزه شعر، رمان، زندگی‌نامه، سفرنامه، هنرهای نمایشی، هدایتگری فرهنگی و... منتشر کرده که «آواز پرواز»، «اثر نتفلیكس»، «ادبیات ایران و آیین شبیه‌خوانى»، «از دزفول تا سرچشمه»، «استانبولچى»، «اشعار محمود»، «اگر برگشتم»، «امپراتورى توهم»، «باد و خاكستر»، «براى تو با عشق عزیزم»، «برف گرم»، «بلند بالا»، «بنیان‌هاى نظرى رویكردهاى سیاست‌گذاری فرهنگى»، «به من نگو فرمانده»، «بوسیدن آفتاب»، «بوماران»، «پاورچین تا عشق و چند داستان دیگر»، «پروانه‌اى بر شانه‌هاى زمین»، «پنجمین پنجره و خورشید»، «جان من است او»، «حكمت و آداب معنوى در هنر اسلامى»، « حس خیابان2»، «داستان براى گشایش درهاى آسمان»، «دل‌بستگی»، «سكوت شب یلدا»، «زیبایى‌شناسى نگارگرى قدیم ایران»، «شكارچیان ماه»، «قطب قطاب»، «گندم نشد سیب»، «سلمان ما»،  و «یك زمستان با كولبرها» بخشی از این كتاب‌های تازه است.

از آثار پرفروش سوره مهر هم می‌توان به «سلمان ما»، «مهاجر»، «آبنبات هل‌دار»، «روزهای پیام بری»، «پاییز آمد»، «به جرم خمینی»، «ارتداد»، «شكارچیان ماه»، «گریه‌های امپراتور»، «سرزمین آفتاب»  و «دا» اشاره كرد كه همچنان مخاطبان زیادی دارند.

امیركبیر

مهران عباسی، مدیرعامل انتشارات امیرکبیر خبر داده كه این انتشاراتی پرسابقه، در یک سال گذشته ۱۶۰ عنوان تجدید چاپ و ۴۰ عنوان چاپ اول با مجموع ۴۶۰ نوبت چاپ داشته و آن را اتفاقی مثبت ارزیابی می‌كند.

مجموعه آثار استاد زرین‌کوب، کمدی الهی دانته، دستور زبان فارسی دکتر محمد معین، تاریخ شیعه در لبنان و ترجمه روح‌القوانین مونتسکیو از جمله آثاری هستند که طی یک سال گذشته روی آن‌ها زمان صرف کردیم. کتاب روز سقوط طهران هم از جمله آثاری است که در رده ادبیات عرب انتشارات برای نخستین بار به چاپ رسیده و در نمایشگاه عرضه می‌شود.

نشر بین‌الملل با 16 عنوان تازه

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 اثر جدید رونمایی خواهد کرد.

عمده این آثار در حوزه دین و سپس تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند. برخی از این عناوین را چنین می‌توان فهرست كرد؛ «استبدال (هفت گفتار درباره یک هشدار)» تألیف سعید جلیلی؛ «طعمه هتل هیلتون» تألیف محمد کفاش كه به سیر مذاکرات آمریکا و ایران در سال‌های میانی دهه 60 می‌پردازد؛ «سقیفه و خلافت» تألیف محمدحسین خوانین‌زاده كه تحلیلی متفاوت از روایت ابوحیان توحیدی از سقیفه دارد؛ «ملداش» تألیف مهدی کردفیروزجایی كه داستان روحانی جوانی به نام هدایت را روایت می‌كند و «دخترم چادر نمی‌پوشد» تألیف سیده زهرا موسوی و سمیه سادات موسوی كه تلاشی است برای کمک به والدین و دغدغه‌مندانی که می‌خواهند دختران نوجوان و جوان‌شان در زمینه حجاب و عفاف به پوشش چادر آراسته شوند.

انتهای پیام
captcha