مردم خراسان‌شمالی 41 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 4139452
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

مردم خراسان‌شمالی 41 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: مردم استان پارسال ۴۱ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند.

مردم خراسان‌شمالی امسال 41 میلیارد تومان زکات پرداخت کردندمجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا اظهارکرد: طی سال گذشته پرداخت زکات در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن ۵۱ درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد:31 میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان میزان زکات هدفگذاری شده در سال گذشته بود که با همکاری عاملان و مسولان زکات استان و شهرستان‌ها بیش از این رقم جمع آوری شد.
الهی راد افزود: ۲۷ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان زکات طی سال ۱۴۰۰ در استان جمع آوری شد که ۸۱ درصد آن را برای معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان و مابقی آن برای اجرای ۱۵ طرح عمرانی هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین زکات جمع آوری شده در شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان بود، افزود: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی‌ها و نیازهای هر منطقه صرف اجرای طرح‌ها، کارهای عمرانی و عام المنفعه می‌شود.
الهی راد خاطرنشان کرد: بر این اساس ۸۵ درصد میزان زکات در راستای تامین معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه و مابقی آن برای اجرای پنج طرح عمرانی هزینه شد.
وی گفت: زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

انتهای پیام
captcha