ایجاد بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی برای مددجویان مورد حمایت البرزی
کد خبر: 4139115
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

ایجاد بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی برای مددجویان مورد حمایت البرزی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان البرز گفت: در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۳۳۶ نفر مددجو و نیازمند در این استان خدمات ایجاد اشتغال ارائه شده است.

کمیته امداد البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز، کیومرث عدل‌بخش، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان البرز با بیان اینکه راه‌اندازی کسب‌وکار، تولید محصولات باکیفیت و دستیابی خانواده‌های نیازمند به درآمد پایدار از رویکردهای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است، گفت: طی سال گذشته به ۱۱ هزار و ۳۳۶ نفر مددجو و نیازمند خدمات ایجاد اشتغال شامل پرداخت تسهیلات، کاریابی و به‌کارگیری در طرح‌های اشتغال توسط راهبران شغلی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تسهیلات اشتغال این نهاد علاوه بر افراد مورد حمایت به پنج دهک پایین درآمدی نیز تعلق می‌گرفت، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۲۰ میلیارد تومان به هشت هزار و 249 نفر تسهیلات اشتغال اعطا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز در بحث آموزش‌های مقدماتی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و پایدارسازی اشتغال پس از احصا و شناسایی مستعدین اشتغال گفت: تعداد دو هزار و 851 نفر از طریق راهبران شغلی و مربیان آموزشگاه‌های طرف قرارداد، تعداد سه هزار و 87 نفر از طریق معرفی به کاریابی و تعداد شش هزار و 991 نفر پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مشغول به کار شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد در زمینه‌های خدماتی، تولیدی صنعتی، دامپروری، کشاورزی و صنایع‌دستی به مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و تعدادی از نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شود، اظهار کرد: برای کارفرمایانی که از مددجویان مورد حمایت این نهاد در کسب‌وکار خود به‌کارگیری کنند، پرداخت حق بیمه فرد به‌کارگیری شده تا دو سال در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام
captcha