آمریکا در سرزمین‌های اسلامی نمی‌تواند آزادانه و ایمن حرکت کند
کد خبر: 4138647
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
سردار سلامی:

آمریکا در سرزمین‌های اسلامی نمی‌تواند آزادانه و ایمن حرکت کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز آمریکا در حال رخت بر بستن از منطقه است و تأثیر سیاسی او نسبت به گذشته بسیار اندک شده و دیگر نمی‌تواند در سرزمین‌های اسلامی آزادانه و ایمن حرکت کند؛ سرزمین‌های اسلامی میدان جهاد است و متجاوزان را تحمل نمی‌کند.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در جمع کاروان‌های راهیان نور در ارتفاعات بازی‌دراز اظهار کرد: در دنیای امروز هیچ ملت ضعیفی پایدار نمی‌ماند و برای بقا و حیات و زیستن عزتمندانه باید قوی بود.

وی با بیان اینکه ایستادگی و وفاداری به آرمان‌های ملت، رهبر و وطن راز بقا و حیات جاویدان ملت ایران در طول ۴۴ سال علیه قدرت‌های شیطانی بوده است، افزود: ما توانستیم با آزادسازی این سرزمین‌ها و تعقیب دشمن در سرزمین‌های دوردست نشان دهیم که این سرزمین اشغال‌شدنی نیست و این ملت سرافراز شکست‌ناپذیر است و هیچ قدرتی یارای غلبه بر این مردم بزرگ را ندارد.

سلامی تصریح کرد: ذره ذره خاک وطن آغشته به خون شهداست و اینجا لاله‌زاری است گلگون و خونین رنگ از شهادت که روح جهاد نه تنها در بازی‌دراز بلکه در تمام مناطق مرزی کشور به ویژه مناطقی که روزگاری میدان مبادله آتش بین قوای اسلام و کفر بود، نمایان است.

وی افزود: امروز دیگر قدرت‌های بزرگ یارای ایستادگی در برابر ایران مقتدر و در حال پیشرفت را ندارند و ایران دامنه توانمندی و قدرت سیاسی دفاعی را تا لبه دریای سرخ، شرق مدیترانه پیش برده و ایران مرز‌های مبارزه خود را علیه مستکبران هزاران کیلومتر دورتر از این مرز‌ها گسترش داده و هنوز هم متجاوزان را تعقیب می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: جوانانی که روزی در این ارتفاعات بر زمین افتادند امروز اسوه، الگو و نمونه درخشانی برای جوانانی که امروز از اقصی نقاط عالم اسلام در عراق، لبنان، یمن، افغانستان و بلاد اسلامی پیشبند جهاد بسته و متجاوزان را چه در فلسطین اشغالی و چه در سایر نقاط تحت سلطه متجاوزان است، تعقیب و تنبیه می‌کنند.

سلامی با بیان اینکه این سرزمین به راحتی به ایران اسلامی تبدیل نشده است، گفت: مردان و زنانی بودند که سخت‌ترین مخاطرات را به جان خریدند و از جان شیرین خود گذشتند و قامت رعنایشان بر زمین افتاد تا قامت یک ملت برافراشته و سرافراز بماند.

وی خاطرنشان کرد: امروز جهاد ما ادامه دارد چرا که دشمن پس از هشت سال دفاع مقدس ما را رها نکرد و عرصه‌های سهمگین و خطرناک دیگر را گشوده تا آتش تفرقه‌های خونین را در سرزمین‌های اسلامی شعله‌ور کند و نهایت تمرکز قوای خود را بر ایران عزیز قرار داده است.

سلامی حصر اقتصادی، منزوی کردن سیاسی ایران، عملیات رسانه‌ای و بی‌سابقه جهانی، تحریک به بی‌ثبات کردن امنیت داخلی، جنگ و تهاجم فرهنگی، هجوم به باور‌ها و اعتقادات و ارزش‌های جامعه را از سیاست‌های دشمن علیه ایران برشمرد و افزود: امروز می‌بینید که آمریکا در حال رخت‌ بر بستن از منطقه است و تأثیر سیاسی او نسبت به گذشته بسیار اندک شده و دیگر نمی‌تواند در سرزمین‌های اسلامی آزادانه و ایمن حرکت کند، سرزمین‌های اسلامی میدان جهاد است و متجاوزان را تحمل نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز قدرت دفاعی ایران در حال رشد است و جوانان برای دفاع از انقلاب مهیاتر از همیشه هستند، گفت: جوانان ایرانی از مجاهدان دوران دفاع مقدس وفاداری به رهبری را الهام گرفتند و نمونه‌ا‌ی از این جوانان آن جوان جوانمرد سبزواری است که برای دفاع از ناموس این سرزمین جان خود را فدا و روح غیرت را در کالبد جوانان این سرزمین بیدار کرد. سرزمین ایران مهد پرورش این جوانان است.

سلامی در پایان با بیان اینکه این سرزمین، سرزمین مردان و زنان زنده و جاویدان است، اظهار کرد: امروز شعله‌های قدرت این کشور زبانه می‌کشد و به اندازه شکست‌دادن قدرت‌های بزرگ و قدرتمند هستیم و قدرتمان در قلب مردمانمان است و در ایمان شکت‌ناپذیر آنان و ما می‌مانیم و دشمنانمان می‌روند و اسلام دین جاودانگی است.

انتهای پیام
captcha