دستگاه‌های اجرایی مکلف به تخصیص یک درصد بودجه برای عرصه فرهنگ شدند
کد خبر: 4138560
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

دستگاه‌های اجرایی مکلف به تخصیص یک درصد بودجه برای عرصه فرهنگ شدند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان یانکه در مجلس مصوب شده است که شرکت‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که یک درصد بودجه خود را بابت کارهای فرهنگی هزینه کنند، گفت: این رقم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و فرصتی بی‌بدیل فراهم می‌کند.

سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس با تأکید بر اینکه فرصت برگزاری جلسات شورای فرهنگی عمومی فرصت بی‌بدیلی بوده اما دارای حداقل خروجی‌ها است، گفت: مصوبات این جلسات ضمانت اجرا ندارند و بودجه‌ای هم برای برنامه‌های مصوب شده در این جلسات در نظر گرفته نشده است.

وی، اقدامات مجلس را برای کمک به بودجه‌های فرهنگی استان‌ها مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: 5 درصد بودجه عمرانی استان‌ها جدا شده و در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای مسائل فرهنگی قرار گرفته است که اعتبار آن در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در مجلس مصوب شده است که شرکت‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که یک درصد بودجه خود را بابت کارهای فرهنگی هزینه کنند که این رقم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و این مسئله فرصتی بی‌بدیل است لذا مسئولان استان فارس می‌توانند سهم این استان پهناور را از وزارتخانه‌ها مطالبه کنند.

وی از مکلف شدن دستگاه‎‌های اجرایی برای دراختیار گذاشتن یک درصد بودجه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی در کشور، استان، شهرستان‌ها و بخش از یک اشکال ساختاری عمیق رنج می‌برد که باید این اشکال ساختاری برطرف شود.

یزدی‌خواه در پایان سخنان خود تأکید کرد: نیاز به راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی در کشور داریم تا بتوانیم مشکلات را با برنامه‌ریزی منسجم‌تری حل کنیم.

انتهای پیام
captcha