حمایت مادی و معنوی از واحد‌های فناور در فارس
کد خبر: 4138516
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
قاسمی مطرح کرد:

حمایت مادی و معنوی از واحد‌های فناور در فارس

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در خصوص حمایت شتاب‌دهنده‌ها و واحدهای فناور گفت: تلاش داریم سرمایه‌گذاران بخش دولتی و خصوصی را در حمایت‌های مادی و معنوی از صاحبان فناوری به منظور مرتفع کردن نیازهای استان و کشور تجمیع کنیم.

اختتامیه رویداد ملی پل، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، احمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در حاشیه رویداد ملی «پل» و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروزه همگام با رشد روزافزون شکل‌گیری استارتاپ‌ها، واژه شتاب دهنده کسب‌وکار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در واقع تمام استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در ابتدای کار خود با چالش‌ها و موانعی مواجه خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه شرکت پیشگامان بسیج به‌عنوان یک شتابدهنده موفق، حامی مادی و معنوی استارت‌آپ‌ها، هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: با شناسایی و رصد نیازهای فناورانه بر اساس زنجیره‌های ارزش استان، شناسایی و هدایت هدفمند صاحبان ایده و نخبگان به سمت حل نیازهای احصا شده توسط کارگروه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس صورت می‌گیرد.

معاون علمی سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه پیشگامان با مأموریت تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان و همچنین مردمی‌سازی زیست بوم علم و فناوری مشغول فعالیت است، گفت: تلاش داریم سرمایه‌گذاران بخش دولتی و خصوصی را در حمایت‌های مادی و معنوی از صاحبان فناوری به منظور مرتفع کردن نیازهای استان و کشور تجمیع کنیم.

وی با بیان اینکه باید بروکراسی اداری را کوتاه کنیم، گفت: تجاری‌‌سازی بخش مهمی از فرآیند نوآوری است و هیچ محصول فناوری جدیدی بدون تجاری‌‌سازی امکان ورود موفق به بازار را ندارد. ایجاد بستر مناسب برای عرضه دانش و فناوری، علاوه بر فراهم کردن ارز‌های اقتصادی، منجر به رشد و توسعه اقتصادی نیز در جامعه می‌شود لذا حمایت و توسعه از بازارهای واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان اهمیت بالایی دارد.

قاسمی با اشاره به اهمیت حمایت و پشتیبانی بهتر از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان گفت: بانک جامع نیازمندی ها، واحد‌های فناور و سرمایه‌گذاران در استان فارس و جنوب کشور می‌تواند گامی مهم و تسریع کننده امور در حمایت و پشتیبانی از مجموعه‌های فناور باشد.

انتهای پیام
captcha