پردیس بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در کردستان تأسیس می‌شود
کد خبر: 4137795
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

پردیس بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در کردستان تأسیس می‌شود

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان از تأسیس پردیس بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در این استان خبر داد و گفت: این امر حمایت مادی و معنوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان را می‌طلبد.

دیدار دانشجویان مذاهب اسلامی با نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عثمان یوسفی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان، امروز، 11 اردیبهشت در دیدار با جمعی از کارکنان و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه مذاهب اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در کردستان، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج به عنوان یکی مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سفر به کردستان از سال 89 در استان تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در ابتدا در سه رشته فقه شافعی، فقه و حقوق امامیه و علوم قرآن و حدیث فعالیت علمی خود را آغاز کرده است، افزود: در سال گذشته رشته ارشد تاریخ اسلام نیز به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه افزوده شده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان با اشاره به اشتغال به تحصیل 101 دانشجو در این دانشگاه بیان کرد: امیدواریم با توسعه فضای فیزیکی این دانشگاه بتوانیم تعداد دانشجویان این دانشگاه را ارتقاء دهیم.

وی از تأسیس پردیس بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کردستان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا در این پردیس بین‌المللی بتوانیم دانشجویان از کشورهای عراق، ترکیه و سایر کشورهای همسایه دانشجو جذب و پذیرش کنیم.

یوسفی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در استان کردستان از تأسیس این دانشگاه حمایت‌های خاص خود را داشته است، افزود: تأسیس این دانشگاه حمایت هرچه بیشتر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان را می‌طلبد.

وی با اشاره به واگذاری ساختمان دانشگاه بین‌الملی علوم قرآنی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: فضای فیزیکی این دانشگاه بسیار محدود بوده است که در صورت واگذاری این ساختمان بسیاری از مشکلات دانشگاه مرتفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان افزود: تأسیس پردیس بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی نیازمند داشتن فضای فیزیکی، تفریحی و امکانات رفاهی خاصی است که برای این امر تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

وی به حضور دانشجویان ارشد و دکترای فقه و مبانی حقوق بخش بین‌الملل دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: برای دانشجویان میهمان بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی، زیارتی و سیاحتی استان کردستان تعیین و برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha