شوراها حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت هستند
کد خبر: 4137497
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

شوراها حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: شوراها حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت هستند، نباید نظام و ارکان نظام اسلامی را به چالش بکشند و باید کارگزار این نظام باشند، در عرصه جهاد تبیین اطلاعاتتان را نسبت به خدمات نظام اسلامی بالا ببرید، منکر ضعف و نقص در کشور نیستیم اما خدمات و دستاوردهای نظام را هم ببینید.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده‌ ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در مراسم روز ملی شوراها که در سالن اجتماعات شهدای ناجا برگزار شد، اظهار کرد: شوراها از زمان تشکیل جزو مصوبات عملی کشور شد اما زیرساخت‌های شوراها در مجلس شورای اسلامی در هیچ دوره‌ای از سازوکار درستی برخوردار نشد، شوراها بدانند به‌عنوان بدنه اجرایی در شهر و روستا کار می‌کنند و اگر از قوانین مدون برخوردار نباشند آسیب‌هایی را متوجه مردم می‌کنند، لذا از مجلس می‌خواهیم یکی از اولویت‌های کاری را تقویت زیرساخت شوراها قرار دهند زیرا برای آینده کشور در عرصه میدانی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه شوراها در دو عرصه کار می‌کنند و باید روابط اسلامی و انسانی مناسب با مردم داشته باشند، افزود: شوراها باید از شئون اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی مردم صیانت کنند، یک‌سری آثار با وجود شبکه‌های اجتماعی در حال کم‌رنگ شدن هستند که اعضای شوراها باید از این دستاوردها و آثار صیانت کنند؛ علاوه‌ بر این شوراها باید پیگیر مطالبات مردم و پاسخگوی مطالبات آنها باشید.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه شوراها باید بنیه‌های فرهنگی منطقه خود را از طریق ابزار و امکانات موجود تقویت کنند، گفت: شوراها باید از اراضی و منابع طبیعی ملی حفاظت کنند، نه که عامل تخریب منابع یا زیرساخت‌ها باشند. با مردم درگیر نشوند ولی با بیگانگانی که تخریب می‌کنند قانونی برخورد کنند. نگذارید بیگانگان در قالب ویلاهای تفرجگاهی خلاف فرهنگ بومی منطقه رفتار کنند.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: شوراها حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت هستند، نباید نظام و ارکان نظام اسلامی را به چالش بکشند و باید کارگزار این نظام باشند، در عرصه جهاد تبیین اطلاعات‌تان را نسبت به خدمات نظام اسلامی بالا ببرید، منکر ضعف و نقص در کشور نیستیم اما خدمات و دستاوردهای نظام را هم ببینید.

امام جمعه رشت خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی هشدار داد: نمایندگان مجلس، موکل مردم شریف هستند و در امور اجرایی و عزل و نصب‌ها دخالت نکنید، مشورت بدهید، اگر مدرک و مستند مبنی بر عملکرد نامناسب دارید نطر بدهید؛ شما در وهله اول قانون‌گذار هستید، باید پیگیر مطالبات مردم و موکلان خود باشید، دخالت نکنید اما مشورت دهید زیرا شما با رای مردم آمدید.

حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه شوراهای اسلامی نماد حاکمیت مردم بر مردم است، اظهار کرد: تحقق این شعار در حکومت دینی این نوید را می‌دهد که ما می‌توانیم حکمرانی جدیدی مبنی بر مردم سالاری دینی منطبق با دین و آموزه‌های اسلامی را به دنیا ارائه کنیم.

شوراها باید از شئون اجتماعی و فرهنگی مردم صیانت کنند

وی با بیان اينکه شوراها از مردم هستند و به عبارتی اداره کوچک‌ترین مجموعه به مردم منطقه واگذار شده، افزود: با شوراهای اسلامی در واقع نوعی حکمرانی جدیدی از جنس دموکراسی  و حکومت مردم بر مردم ارائه دادیم، تا مردم خودشان سرنوشت شان را تعیین کنند. در انتخابات شوراها مردم تصمیم می‌گیرند اداره امور شهر و روستای خود را به کسانی واگذار کنند. در انتخابات متعدد در واقع حاکمیت اراده مردم را تحقق می‌بخشد. سپس به واسطه شورای عالی استان و کشور در قانون‌گذاری نقش‌آفرینی می‌کند.

امام‌پناهی با بیان اینکه نقش مردم در اداره کشور شالوده تقویت حاکمیت نطام است، گفت: دشمنان همواره درصدد ایجاد چالش هستند و می‌خواهند نسل جدید را نسبت به آینده انقلاب و حکمرانی ناامید کنند، اما شوراها بر اساس منافع و آموزه‌های دینی نقش محوری در آینده کشور دارند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اينکه از شوراهای شهر و روستا که برای ارائه خدمت و پیگیری مطالبات مردم تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم، افزود: این اراده همراهی و مشارکت مردم به واسطه شوراها و حاکمیت نموده را در فصل زراعی گدشته شاهد بودیم، توانستیم با بسیج امکانات و همراهی مردم با اعضای شوراها آب کشاورزی را مدیریت کنیم، امسال هم با توجه به کاهش 20 درصدی ذخیره آب پشت سد سال زراعی سختی را در پیش داریم. انتظار ما از همه مدیران و اعضای شوراها این است که با همت جهادی باید در فصل زراعی جدید به‌گونه‌ای مدیریت کنند که سال زراعی پیشرو را با آرامش پشت‌سر بگذاریم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 11 اسفندماه سال‌جاری ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب انتخابات قدر حاکمیت را به رخ جهانیان می‌کشد؛ شوراها در تحرک سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار هستند و در ایجاد شور اجتماعی و سیاسی نقش محوری دارند؛ همچنین مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ هم شوراها باید نقش آفرینی کنند.

گفتنی است، در پایان از 756 نفر اعضای شوراهای شهر و روستای شهرستان رشت تجلیل و قدردانی شد.

شوراها باید از شئون اجتماعی و فرهنگی مردم صیانت کنند

انتهای پیام
captcha