تجلیل از ۲۶ بانوی تأثیرگذار خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4137305
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

تجلیل از ۲۶ بانوی تأثیرگذار خراسان‌جنوبی

در اولین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار خراسان جنوبی، ۲۶ بانوی نمونه و مؤثر در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی تجلیل شدند.

تجلیل از ۲۶ بانوی تأثیرگذار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، به نقل از استانداری خراسان‌ جنوبی، اولین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار، امروز ۹ اردیبهشت‌ماه با حضور استاندار به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.

فرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی در این کنگره گفت: هدف کنگره بانوان تأثیرگذار، معرفی چهره‌های اثرگذار در حوزه زنان و خانواده استان است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ نفر در مرحله سوم از سامانه گوهرشاد توسط داوران استانی و نهاد ریاست جمهوری انتخاب شدند که ۲۶ نفر مورد تجلیل قرار گرفتند.

اسدزاده، هدف از برپایی این کنگره را معرفی چهره‌های اثرگذار استان در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود از این منظر جایگاه زنان را بر زندگی فردی و اجتماعی اثرگذار معرفی کنیم.

به گفته وی، سه نفر به عنوان بانوان شاخص تندیس کنگره را دریافت می‌کنند که "ساجده ماهگلی" نوآور در جهاد تبیین و مبدع اولین موزه خانگی ایثار و شهادت یکی از این بانوان است و توانسته به صورت آتش به اختیار موزه شهید رئوفی‌فرد را در بیرجند تأسیس کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اظهار کرد: تاکنون مهمانان فراوانی از سطح کشور و حتی در حوزه بین‌ المللی از این موزه دیدن کردند و سازمان‌های مردم‌نهاد، دانش‌آموزان و جوانان هم این موزه را مکانی امن و صمیمی برای برقراری ارتباط با شهدا می‌دانند.

وی افزود: «بانو ابراهیمی» مادر مرحومه راضیه راهپیما نیز مادر نمونه ایثار است که دخترش چند سال پیش در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و با رضایت ایشان اعضای بدن فرزند به چند بیمار اهدا شده است.

اسدزاده گفت: این مادر تمامی هدایا و حتی دیه فرزندش را در امور ساخت مدرسه و مسجد برای روستاها هزینه کرده و جزو خیران فرهنگی است.

به گفته وی؛ نفر سوم از بانوان تأثیرگذار استان نیز مادری است که با تربیت بسیار خاصی توانسته پدیده قرآنی را به جامعه تحویل دهد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: از آنجایی که شناخت استعدادهای کودکان، کار ساده‍‌ای نیست وقتی یک مادر آن هم در منطقه محروم بتواند استعداد خاص فرزندش را بشناسند و آن را شکوفا کند جای تقدیر دارد؛ پخش مستند زندگی بانوان تأثیرگذار، فرصتی را برای الگوسازی نسل جوان فراهم خواهد کرد.

تندیس کنگره استانی به سه نفر از بانوان تأثیرگذار خراسان جنوبی شامل ساجده ماهگلی، روایتگر شهدا و انقلاب، حلیمه آذری، فعال قرآنی و مادر عطیه عزیزی (نابغه قرآن کریم) و بانو ابراهیمی، اهدا کننده اعضای بدن فرزند اهدا شد.

یادآور می‌شود، اولین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار با شعار «خیزش بانوان برای جهانی سرشار از معنویت و عدالت»، دی ماه سال گذشته به همت معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha