نخستین جشنواره مسلمانان کارولینای شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 4137161
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

نخستین جشنواره مسلمانان کارولینای شمالی برگزار می‌شود

نخستین جشنواره مسلمانان کارولینای شمالی با حضور صدها نفر از پیروان ادیان مختلف و با اجرای برنامه‌های متنوع امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، پس از حدود یک سال آماده‌سازی، جشنواره مسلمانان کارولینای شمالی امروز شنبه 29 آوریل (9 اردیبهشت ماه 1402) برگزار می‌شود. این جشنواره صدها نفر را گرد هم می‌آورد تا با هم در یک رویداد بین ادیانی شرکت کنند. 

شرکت در این جشنواره که به عنوان یک رویداد عمومی خانواده محور توصیف می‌شود، برای عموم آزاد خواهد بود و عرضه غذای حلال، برنامه‌های مخصوص کودکان، ارائه محصولات فروشندگان محلی و برنامه‌های سرگرمی را در بر خواهد گرفت.

رابین سلیم عبدالصمد، یکی از سازمان‌دهندگان و مدیر این برنامه گفت: این جشنواره بیشتر یک فرصت برای جامعه است که چه مسلمان و چه غیرمسلمان دور هم جمع شوند و از آنچه در اینجا عرضه می‌شود لذت ببرند. این برنامه همچنین فرصتی برای دیدار با همسایگان مسلمانشان خواهد بود. این برنامه امروز ساعت 10 صبح به وقت محلی در گرینزبورو سیتی سنتر پارک این شهر برگزار می‌شود.

سازمان غیرانتفاعی که او مدیر آن است به نام شبکه تبادل اطلاعات خودکفا (Self-Help Information Network and Exchange) که به آموزش مهارت‌های زندگی جوانان می‌پردازد، حامی این رویداد است.

سلیم عبدالصمد و کمیته سازماندهی او از سپتامبر گذشته برای جشنواره برنامه‌ریزی کرده‌اند. او که میزبان فروشندگان مسلمان و غیر مسلمان است، امیدوار است که این رویداد در سال‌های آینده رشد کند.  عبدالصمد گفت: ما واقعاً می‌خواهیم همسایگان را دور هم جمع کنیم. 

رویدادهای مشابه معمولاً افراد از ادیان و قومیت‌های مختلف را دور هم جمع می‌کند. در چنین جشنواره‌هایی غذاهای مختلف عرضه و نشست‌هایی درباره موضوعات اجتماعی برگزار می‌شود.

دسامبر گذشته، مرکز اسلامی کمبریج، در انتاریوی کانادا در یک برنامه سالانه، مردم را برای یک شب سرگرم کننده از بازی، هدایا، جوایز و برنامه‌های دیگر در یک شب شاد خانوادگی دعوت کرد. همچنین مرکز اسلامی گریتر لنزینگ در میشیگان آمریکا، میزبان جشنواره‌ای با عنوان صلح سلام بود که طی آن فرهنگ‌های مختلف از طریق انجام فعالیت‌های نمایشگاهی و عرضه غذاهای محلی گرد هم آمدند.

انتهای پیام
captcha