طراحی پرتره شهید «جانی بت اوشانا» در فرهنگسرای منتظر
کد خبر: 4136698
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

طراحی پرتره شهید «جانی بت اوشانا» در فرهنگسرای منتظر

همزمان با وداع با پیکر مطهر «جانی بت» شهید ارمنی تازه تفحص شده، «فرهنگسرای منتظر» به میزبانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 و فرهنگسرای سرو در جوار نماز پرفضیلت روز جمعه برپا می‌شود.

فرهنگسرای منتظربه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6، فرهنگسرای سرو روز جمعه، هشتم اردیبهشت‌ماه همزمان با وداع پیکر مطهر «جانی بت» شهید ارمنی تازه تفحص شده، میزبان نمازگزاران و روزه‌داران در فرهنگسرای منتظر است.

این برنامه با همکاری سازمان مهندسی ارتش و نیروی زمینی ارتش در دو بخش آقایان و بانوان نمازگزار همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در محل نماز جمعه تهران برگزار می‌شود.

در این فرهنگسرا غرفه‌ها و ایستگاه‌های متنوع و ویژه‌ای از جمله قرآن بخوانید هدیه بگیرید، هم‌عهدی با شهدا(ختم قرآن به نیت شهید)، نگاه گذر اسناد عفاف و حجاب، نمایشگاه کتاب، طب سنتی، ثبت‌نام جهت عضویت کتابخانه عکس یادگاری آموزش هنری(پته‌دوزی، زیورآلات)، مشاوره درمان/ ایستگاه سلامت(فشارخون، ...)، قصه‌گویی کودک، نقاشی، سفال، من حجاب را دوست دارم، گزارشگر نماز جمعه، مار و پله، کشاکش، بازی‌های فکری، رومیزی، بازی توپ تعادلی، خوشنویسی، فوتبال دستی، فعالیت‌های جهادی، ط‌راحی پـرتـره شهید جانی بت اوشانـا برپا می‌شود.

شهید جانی بت اوشانا، سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در شرق دجله در منطقه علمیاتی بدر به شهادت رسید. پیکر شهید در منطقه دشمن برجای ماند و این شهید عزیز جاویددالاثر شد. شهید اوشانا دیپلم ادبیات داشت و متولد و بزرگ‌ شده محله کمالی مخصوص تهران است. وی از نظر ایمان، اخلاق، درس و دانش، زبانزد دوست و آشنا بود.

اواسط اسفند سال گذشته نیروهای تفحص پیکر شهید اوشانا را تفحص کردند و به‌سرعت از طریق آزمایش DNA هویت وی مشخص شد، اما فرق این شهید با دیگر شهدای مثل خودش این بود که کسی از اعضای خانواده‌اش در دسترس نبود.

منصوره مردای‌نیا

انتهای پیام
captcha