جمع‌آوری بیش از ۲ میلیارد تومان زکات فطریه در سمنان
کد خبر: 4136601
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

جمع‌آوری بیش از ۲ میلیارد تومان زکات فطریه در سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان با بیان اینکه تنها در روز عید فطر و فردای آن، دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطریه در اختیار این اداره کل قرار گرفته است، گفت: سایر پایگاه‌های جمع‌آوری زکات در سراسر استان نیز طی روزهای اخیر، میزان فطریه مردم استان را ارسال کردند.

زکات فطریه

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد حسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، شب گذشته، 5 اردیبهشت با بیان اینکه به همت مردم خیر استان ۵۰۰ کودک نیازمند فاقد حامی در ماه مبارک رمضان دارای حامی شدند، گفت: مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد و تماس با دفاتر نیکوکاری و کمیته امداد در کنار سامانه کد دستوری روش‌های کمک به نیازمندان است.

وی از حضور و استقبال نیکوکاران استان سمنان در زمینه حامی ایتام و طرح محسنین خبر داد و افزود: قبل از ماه رمضان یک هزار کودک بدون حامی یتیم یا بدسرپرست در استان وجود داشت که نیمی از آنها در ماه رمضان دارای حامی شدند از سوی دیگر برنامه درخت آرزوها با هدف برآورده کردن آرزوی کودکان نیازمند در اقصی نقاط استان با کمک خیران برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: این نهاد همواره تلاش می‌کند تا تمام کودکان نیازمند فاقد حامی، دارای حامی شوند تا با واریز ماهیانه حامیان برای کودکان معنوی خود شاهد زندگی و درآمد مطلوب آنان باشیم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه فقط در روز عید فطر و فردای آن، دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطریه در اختیار این اداره کل قرار گرفته یادآور شد: مابقی پایگاه‌های جمع‌آوری زکات در سراسر استان نیز طی روزهای اخیر، میزان فطریه مردم استان را ارسال کردند تا بتوانیم کمک خوبی را به نیازمندان داشته باشیم.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود میزان زکات جمع‌‌آوری شده در استان طی سال جاری دو برابر نسبت به سال قبل رشد داشته که زکات فطریه ۲۴ ساعت پس از جمع‌آوری به حساب مددجویان استان سمنان واریز می‌شود.

خبرنگار- سید محمد علی شاهمیری

انتهای پیام
captcha