نگاه حمایت‌گری از تولید در میان دستگاه‌های اجرایی فارس وجود ندارد
کد خبر: 4134351
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

نگاه حمایت‌گری از تولید در میان دستگاه‌های اجرایی فارس وجود ندارد

معاون قضایی دادگستری فارس با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت:‌ متأسفانه نگاه حمایت‌گری از صنعت و صنعتگر و تولید در بین دستگاه‌های اجرایی ما وجود ندارد و بیشتر وقت ما صرف ایجاد تعامل در این حوزه می‌شود.

جلسه بررسی راهکارهای عملی ارتقای سطح همکاری قوه قضاییه در تحقق شعار سال، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مسعود رحمانی، معاون قضائی رئیس کل و مسئول پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دادگستری استان فارس امروز، 26 فروردین در جلسه بررسی راهکارهای عملی ارتقای سطح همکاری قوه قضاییه در تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» با ارائه گزارشی از ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی استان گفت: در این کارگروه اقدامات بسیاری در حوزه حمایت از تولید و فعالیت مشروع اقتصادی در استان انجام داده‌ایم.

وی افزود: در این زمینه سال گذشته تعداد 635 جلسه برگزار و تعداد 902 پرونده بررسی شده است که به دنبال آن تعداد یک هزار و 93 مصوبه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و مشکل 67 واحد راکد تولیدی استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی احیا شده است و همچنین مشکلات و معضلات 282 واحد تولیدی نیز بررسی و رفع شده است.

رحمانی تصریح کرد: عمده مشکل ما در حوزه اقتصادی استان وجود اختلاف و عدم تعامل دستگاه‌های اجرایی در جهت رشد تولید و حمایت از صنعت استان است به طوری که در بیشتر پرونده‌ها ابتدا باید مشکل فی مابین ادارات دولتی حل شود و به فصل مشترکی برسند و سپس به موضوع رفع مشکل بخش تولید و صنعت و فعالان اقتصادی استان را دنبال کنیم.

معاون قصایی دادگستری فارس اظهار کرد: متاسفانه نگاه حمایت‌گری از صنعت و صنعتگر و تولید در بین دستگاه‌های اجرایی ما وجود ندارد و بیشتر وقت ما صرف ایجاد تعامل در این حوزه می‌شود.

وی از دیگر معضلات بخش تولید و صنعت استان را مشکلات حوزه بانکی عنوان و اضافه کرد: مشکلات حوزه اقتصادی و صنعتی استان با بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی بسیار زیاد است و به عنوان مثال سال گذشته یکی از واحد تولیدی استان فارس به دلیل بدهی ناچیز در لیست بدهکاران بانک مرکزی قرار گرفته و تمام مراودات بانکی این واحد قفل و در آستانه تعطیلی بود که با تلاش‌های زیاد دستگاه قضایی استان مشکل این واحد حل و به مدار فعالیت تولید و صنعت استان باز گردانده شد.

رحمانی ادامه داد: انتظار داریم بانک‌ها ضمن اجرای قوانین خود، در راستای منفعت و پویایی بخش تولید استان فعالیت کنند که اگر این انعطاف مدنظر بانک‌ها قرار گیرد بسیاری از مشکلات ما در جهت حمایت از تولید و اقتصاد استان حل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha