مقاومت امروز کل جهان اسلام را شامل می‌شود
کد خبر: 4133611
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تأکید کرد:

مقاومت امروز کل جهان اسلام را شامل می‌شود

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس بر فراگیر شدن مقاومت در سراسر جهان اسلام تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه العهد، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، در سخنانی در جریان نشست سیاسی «سپر قدس: کرانه باختری به سوی عصری جدید» که به مناسبت روز جهانی قدس در لبنان برگزار شد تأکید کرد که امام خمینی (ره) راه آزادسازی قدس را ترسیم کرد و آن راه مقابله مسلحانه است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در جریان این نشست اظهار داشت: امام خمینی (ره) فلسطین اشغالی را اولویت انقلاب، سیاست و کار انقلابی خود قرار داد و همه را به اتحاد برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی فراخواند.

صفی الدین گفت: وقتی امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند، دشمن اسرائیلی لرزیدن پایه ها را احساس کرد و مسئولان آن اعلام کردند آنچه در ایران اتفاق افتاد زلزله‌ای بود که منطقه را لرزاند.

وی افزود: او (امام خمینی) می‌گفت که بیت المقدس تنها برای فلسطینی‌ها نیست، بلکه برای همه مسلمانان و همه آزادگان جهان است.

شیخ صفی الدین ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیامدهای موضع خود در قبال فلسطین و حمایت از جنبش‌های مقاومت در جهان عرب و اسلام را متحمل شده است.

وی تأکید کرد: محور امروز مقاومت زیر پرچم نابودی «اسرائیل» از روی هستی متحد شده است و پس از گذشت ۴۴ سال، مقاومت امروز همچنان ادامه دارد و علی‌رغم تلاش برای انحراف توجه از آرمان و مسئله فلسطین و با وجود محاصره و چالش‌های حمایت شده از سوی آمریکا، اثرات این مقاومت آشکار است.

وی در پایان خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: نتانیاهو، مقاومت امروز، مقاومت کرانه باختری، غزه، لبنان، ایران، سوریه و کل جهان عرب و اسلام است.

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از اصول ثابت ما این است که در کنار فلسطین و مردم آن باشیم و از مقاومت حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این تفکر در ایمان انقلابی ما وجود دارد و تغییر نخواهد کرد.

امانی ادامه داد: ما به کسانی که از ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و در رأس آنها آمریکا قرار دارد، می‌گوییم وعده داده شده است که مظلومان وارث این سرزمین خواهند شد.

وی همچنین تأکید کرد: این ظلم نمی‌تواند ادامه پیدا کند و این یک وعده الهی است و تاریخ گواه آن است و مردم منطقه برای این سرزمین هزینه‌های زیادی متحمل شده‌اند.

طلال ناجی دبیرکل جنبش مردمی آزادی بخش فلسطین نیز در سخنانی در جریان نشست سپر قدس، اظهار داشت:  ۴۴ سال از اعلام روز جهانی قدس می‌گذرد و اعلام این روز توسط امام خمینی (ره) پس از پیروزی بر مرتجع ترین و وابسته ترین رژیم به آمریکا صورت گرفت. این نشان می‌دهد که امام خمینی فلسطین را در راس اولویت‌های خود قرار داد و او بود که اعلام کرد اسرائیل غده سرطانی است که باید با مقاومت با آن مقابله کرد.

ناجی افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی سهم قابل توجهی در توسعه نهضت‌های مقاومت و توان موشکی آنها و توانمندسازی آنها برای دفاع از سرزمین فلسطین به ویژه غزه دارد.

وی ادامه داد: امام خامنه‌ای و شهید سلیمانی ضرورت توجه به کرانه باختری اشغالی به دلیل چشم طمع صهیونیست‌ها به آن را بسیار به ما یادآوری کردند و از ما خواستند که مقاومت را در آنجا توسعه دهیم و توان مقابله با رژیم اشغالگر را در این منطقه فراهم کنیم. 

صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این نشست گفت: اعلام روز قدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان صادقانه و معتبری از عمق موضوع مبارزه با استکبار و آزادی فلسطین در اندیشه امام خمینی (ره) بود.

العاروری افزود: امام خامنه‌ای علیرغم گذشت چندین سال و تحریم‌ها ایران همچنان توجه و اهتمام ویژه‌ای به این اندیشه دارند.

وی تصریح کرد: می‌دانیم که اگر جمهوری اسلامی فلسطین را رها می‌کرد و اسرائیل را مانند دیگران می‌پذیرفت، امروز وضعیت متفاوتی داشت، اما جمهوری اسلامی همچنان حمایت خود را از مقاومت اعلام می‌کند و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و تنها کشوری است که می‌گوید این رژیم غده سرطانی و دلیل اصلی مشکلات منطقه است که باید ریشه کن شود.

انتهای پیام
captcha