تعهد اشتغال شهرستان‌های سیستان‌و‌بلوچستان ابلاغ شد
کد خبر: 4133232
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

تعهد اشتغال شهرستان‌های سیستان‌و‌بلوچستان ابلاغ شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌و‌بلوچستان از ابلاغ تعهد اشتغال شهرستان‌های این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ایجاد شغلبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، حامد آرامش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، گفت: این استان برای امسال، متعهد به ایجاد شغل برای سی و پنج هزار و ۸۴۰ نفر است که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و براساس ظرفیت‌های هر شهرستان تقسیم و به فرمانداران ابلاغ شد.
 
آرامش افزود: در سال گذشته نیز تعهد استان برای اشتغال‌زایی ۲۸ هزار و ۱۴۲ نفر بود که با تعامل و همگرایی، فراتر از این میزان به تعداد ۳۹ هزار و ۳۱۱ نفر اشتغال‌زایی تاکنون محقق شده است و آمار نهایی در پایان فروردین‌ماه جاری تثبیت می‌شود.
 
وی بیان کرد: ۴۶ درصد اشتغال ایجادی در سیستان و بلوچستان، سال گذشته در بخش خدمات بوده است و بخش‌های صنعت، کشاورزی و عمرانی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان یادآور شد: یکی از راهبردهای دولت، ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور است که خوشبختانه در سال گذشته این مهم محقق شد و امیدواریم با همکاری و مسئولیت‌پذیری همگانی، شاهد تحقق تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ نیز باشیم.
 
آرامش در ادامه در خصوص میزان اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی در این استان هم افزود: میزان اعتبارات ابلاغی سال گذشته در بخش مشاغل خانگی به این استان، یکصد و یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که از این میزان تاکنون، حدود ۹۲ میلیارد تومان به متقاضیان مستقل و پشتیبان تسهیلات پرداخت شده است.
 
وی گفت: عمده تسهیلات پرداختی به متقاضیان در حوزه‌های دانش‌بنیان، کشاورزی، دامداری، پرورش آبزیان و تولید محصولات گلخانه‌ای، صنایع‌دستی، فرش دستباف صورت گرفته است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، بر تقویت فرهنگ  کار و توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز استان تأکید و آنها را در محقق شدن برنامه‌های عملیاتی حوزه اشتغال مهم و ضروری بر شمرد.
انتهای پیام
captcha