اجرای پویش «قرآن، کتاب زندگی» در کردستان
کد خبر: 4132250
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

اجرای پویش «قرآن، کتاب زندگی» در کردستان

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از اجرای پویش «قرآن، کتاب زندگی» ویژه کارکنان و مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.

قرآن کتاب زندگی

جمال زریان، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان گفت: هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان کمیته امداد استان کردستان برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از فیوضات این ماه مبارک برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را برای مددجویان و کارکنان کمیته امداد برگزار خواهد کرد.

وی افزود: پویش «قرآن، کتاب زندگی» در راستای انس و الفت بیشتر کارکنان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان در استان کردستان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: در راستای اجرای این پویش همکاران باید از تلاوت‌های قرآنی خود ویدئو و یا عکس گرفته و به دبیرخانه پویش ارسال کنند که در پایان از عکس‌ها و ویدئوهای برگزیده تجلیل خواهد شد.

وی از برگزاری کرسی تلاوت و تدبر در قرآن در تمام ادارت سطح شهرستان‌های استان کردستان خبر داد و گفت: کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان برگزار می‌شود و در پایان تفسیر آیات با حضور امام جماعت ادارات برگزار خواهد شد.

زریان با اشاره به فعالیت شش کانون فرهنگی و هنری ویژه مددجویان امداد استان کردستان اظهار کرد: تمامی این کانون‌های فرهنگی و هنری در ایام ماه مبارک رمضان میزبان برگزاری محافل انس با قرآن خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری برای مددجویان امداد در ادامه گفت: کلاس‌های قرآنی در رشته‌های مختلف قرآنی در طول ایام سال به‌ویژه در ایام تابستان برای مددجویان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد کردستان افزود: برگزاری جشنواره قرآنی «باران وحی» هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که از اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری مرحله شهرستان این دوره از رقابت‌های قرآنی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح‌خوانی، مداحی، معارفی و نقاشی آغاز خواهد شد.

زریان در پایان یادآور شد: سال گذشته 316 نفر در این جشنواره باران وحی شرکت کردند که 47 نفر حائز رتبه استانی شدند و 20 نفر در رشته‌های اجرای معارفی، صحیح‌خوانی و حفظ عمومی در مرحله کشوری برگزیده شدند.

انتهای پیام
captcha