دیدار نماینده ولی‌فقیه در سمنان با جامعه قرآنی استان
کد خبر: 4131117
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

دیدار نماینده ولی‌فقیه در سمنان با جامعه قرآنی استان

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در سمنان، امروز، 14 فروردین با جامعه قرآنی استان دیدار کرد.

ارسالی// فعالان قرآنی، جهت راه‌های افزایش تاثیرگذاری آیات قرآن تفکر کنند

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، امروز، 14 فروردین در دیدار با اعضای جامعه قرآنی استان گفت: کسی که انس و رابطه قلبی خود را با قرآن کریم افزایش دهد، قطعاً مشمول انوار هدایت الهی خواهد شد.

وی طهارت قلبی را پیش‌نیاز اثرگذاری آیات قرآن کریم برشمرد و افزود: ورود به باطن قرآن کریم نیازمند طهارت قلبی است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن، قرآن مایه شفاء و رحمت برای مؤمنان است اظهار کرد: آیات قرآن کریم را حاوی بهترین پندها و موعظه هاست.

به گفته وی بسیاری از اساتید مبنای تدریس خود را مفاهیم نورانی قرآن کریم قرار می‌دهند و از آن برای انتقال پیام‌های علمی و معرفتی بهره می‌گیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، ترویج فرهنگ قرآنی را بهترین راه برای هدایت عمومی و غلبه بر جهل و گمراهی دانست و افزود: در شرایط کنونی که شیاطین تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن معارف قرآنی در جامعه به کار گرفته‌اند، باید قرآن کریم را مبنای زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

مطیعی با یادآوری توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فعالان قرآنی یادآور شد: قرائت آیات قرآن کریم باید قرائتی مؤثر باشد و بر قلب و روح شنوندگان تأثیر بگذارد.

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه فعالان قرآنی در خصوص راه‌های افزایش تأثیرگذاری آیات قرآن تفکر کنند، افزود: قاریان بر محتوای آیات قرآن توجه داشته زیرا بیش از قبل بر شنوندگان خود تأثیر می‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه فعالان قرآنی باید بطور دائم از توانمندی و مهارت خود مراقبت کنند یادآور شد: افرادی که در رشته‌های مربوط به قرآن کریم حائز رتبه‌های ممتاز می‌شوند، نباید پس از دستیابی به این رتبه‌ها، تلاش خود برای یادگیری مفاهیم قرآن کریم را متوقف کنند.

همچنین در این دیدار تعدادی از قاریان، حافظان و اساتید برجسته قرآن کریم به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداختند.

انتهای پیام
captcha