مراسم اعتکاف ماه رمضان در روستای ده‌زیار برگزار شد
کد خبر: 4131064
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

مراسم اعتکاف ماه رمضان در روستای ده‌زیار برگزار شد

به‌همت هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار، مراسم معنوی اعتکاف ماه مبارک رمضان برای نخستین‌بار با حضور ۵۰ نفر در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) ده‌زیار برگزار شد.

اعتکاف

به گزارش ایکنا از کرمان، مجتبی افضلی، مسئول فعالیت‌های فرهنگی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار از برگزاری آیین معنوی اعتکاف در روستای ده‌زیار خبر داد و گفت: این مراسم برای نخستین‌بار و همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) در مسجد حضرت جوادالائمه (ع) ده زیار برگزار شد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر از بانوان و آقایان در این اعتکاف حضور داشتند، افزود: مراسم اعتکاف به‌صورت کاملًا مردمی برگزار شد و اهالی روستا برای پذیرایی وعده‌های سحری و افطار معتکفین همراهی خوبی با هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) داشتند.

افضلی با اشاره به همزمانی مراسم اعتکاف با ایام تعطیلی نوروز و روز طبیعت، حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم را قابل تقدیر دانست و گفت: دشمن از گسترش معنویت بین نسل جوان جامعه نگران و هراسان است اما خوشبختانه به‌ همت هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) برنامه‌های فرهنگی مذهبی خوبی در سطح روستا برگزار می‌شود و استقبال مردم از برنامه‌ها نیز بسیار خوب است.

وی اظهار کرد: مراسم اعتکاف علاوه‌ بر برنامه‌های روزانه مسجد، با قرائت دعای عهد بعد از نماز صبح، قرائت سوره یاسین، ختم مجرب حضرت خدیجه(س) در روز رحلت آن حضرت و مراسم عزاداری، برگزاری کارگاه آموزشی همسرداری و همچنین پخش فیلم سینمایی برای معتکفان همراه بود.

مسئول فعالیت‌های فرهنگی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) با اشاره به برگزاری جمع‌خوانی قرآن به‌مناسبت ماه رمضان در روستا ده‌زیار، گفت: این روستا در سال ۱۴۰۰ از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به‌عنوان روستای نمونه قرآنی استان انتخاب شد و تلاش داریم فعالیت‌های قرآنی مسجد حضرت جوادالائمه(ع) امسال افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha