استاندار گلستان بر اجرای کامل مصوبات سفر رئیس جمهور تاکید کرد
کد خبر: 4130176
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

استاندار گلستان بر اجرای کامل مصوبات سفر رئیس جمهور تاکید کرد

استاندار گلستان در نخستین جلسه شورای اداری استان که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد بر اجرای کامل مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان تاکید کرد.

زنگانه استاندار گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان در نخستین جلسه شورای اداری که امروز، ۷ فروردین با حضور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور در گلستان برگزار شد، گفت: امسال باید دستگاه‌های اجرایی اولویت خود را برای عملیاتی کردن مصوبات باقی مانده و یا تکمیل آن‌ها قرار دهند و از همه راهکار‌ها برای جذب بودجه استفاده کنند.

استاندار گلستان افزود: در آستانه دومین سفر استانی رئيس جمهور به گلستان قرار داریم و به همه دستگاه‌های اجرایی اعلام کردیم اولویت‌های خود را مشخص و در اختیار دبیرخانه ستاد سفر قرار دهند تا برای گنجاندن آن‌ها در لیست مصوبات کارگشای سفر دوم اقدام شود.

استاندار همچنین با اشاره به مشکل کمبود آب شرب در استان، شیرین سازی آب دریای خزر و تکمیل سد نرماب چهل چای را دو راهکار مهم خروج از تامین تک منبعی آب شرب در استان بیان کرد و گفت: توافقات نهایی با وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته و بعد از صدور مجوز خرید تضمینی امیدواریم تا پایان سال سرمایه گذار کار خود را برای شیرین کردن آب دریای خزر آغاز کند.

زنگانه گفت: همچنین تکمیل سد نرماب چهل چای شامل فاز دوم تصفیه خانه و اجرای خطوط انتقال آب در سفر دوم رئیس جمهور به استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار افزود: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع ملی و استانی و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تهاتر نفت برای ساخت این سد تزریق شده است.

وی همچنین آغاز عملیات فاز دوم پتروشیمی گلستان با حضور رئیس جمهور و مرحله نهایی سیکل ترکیبی نیروگاه علی آبادکتول را از دیگر برنامه‌های مهم برای توسعه گلستان در سال جاری برشمرد.

استاندار گلستان بر ضرورت تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد وگفت: با وجود انجام بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری‌های دولتی، عمومی، خصوصی و ارزی در استان همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

زنگانه ادامه داد: هدف گذاری ما سرمایه گذاری ۲۲۵ هزار میلیارد تومانی تا افق ۱۴۰۴ در استان است که دستیابی به این هدف دور از انتظار نیست.

زنگانه گفت : پنج پروژه تحول آفرین در توسعه گلستان با همکاری شستا پیگیری و حداقل یک پروژه آن در سال ۱۴۰۲ محقق می‌شود که اجرای آن برای حداقل هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

زنگانه آغاز عملیات احداث تله‌کابین گرگان و علی آبادکتول و اجرای طرح گردشگری آشوراده را از مهمترین طرح‌های بخش گردشگری گلستان در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha