طنین اذانگاهی نوروزی در مسجد تاریخی جامع یزد
کد خبر: 4129560
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

طنین اذانگاهی نوروزی در مسجد تاریخی جامع یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اجرای طرح تلاوت‌های اذانگاهی نوروزی در مسجد تاریخی جامع کبیر یزد با حضور قاریان و مرتلان ممتاز استان خبر داد.

احسان عابدی، مدیرکل ارشاد یزداحسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اجرای طرح اذانگاهی نوروزی در مسجد تاریخی جامع کبیر یزد گفت: این طرح از 28 اسفندماه در این مسجد آغاز شده و تا هشتم فرودین‌ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف معنویت بخشی اماکن گردشگری نوروزی و با توجه به تقارن بهار طبیعت با قرآن در حال برگزاری است به گونه‌ای که 40 دقیقه قبل از اذان ظهر و مغرب قاریان استان به تلاوت قرآن پرداخته و سپس صدای اذان در مسجد تاریخی جامع یزد طنین انداز خواهد شد.

عابدی با اشاره به اینکه دعاخوانان برتر استان به اجرای دعاخوانی و مناجات‌خوانی سنتی نیز خواهند پرداخت، اظهار کرد: محمدرضا خوش‌قلب، حسین شاکری، مهدی ضیافتی، مجید بیگی، امیرحسین انواری، رضا غلامزاده، صادق طالبی، حامد سلطانی، حسین دستجردی، مجید مضطرزاده، عارف غفاریان، محمدحسین حاجی پور و مهدی گلوردی از قاریان و مرتلان و دعاخوانان برتر استان هستند که در این طرح مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha