تحویل 1915 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی
کد خبر: 4128234
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱

تحویل 1915 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری احداث 4100 واحد مسکونی برای مددجویان نیازمند در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد 1915 واحد مسکونی تحویل مددجو شده است.

واحد مسکونیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، در خصوص اقدامات این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در کشور، بهره‌برداری از ۲۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت است.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری احداث 4100 واحد مسکونی برای مددجویان نیازمند در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد 1915 واحد مسکونی تحویل مددجو شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: برای ساخت 1915 واحد مسکونی ۱۵۶ میلیارد تومان بلاعوض توسط امداد و خیرین و ۴۱ میلیارد تومان وام و 130 میلیارد تومان تسهیلات بنیاد مسکن پرداخت شده که 327 میلیارد تومان بابت احداث این مسکن ها هزینه شده است.

وی در ادامه افزود: برای ساخت 4100 واحد، بین ۵۰ تا ۷۰ و در مجموع بالغ بر 240 میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده است و هر واحد نیز تا سقف 50 میلیون تومان به صورت وام قرض‌الحسنه پرداخت می شود.

سلم‌آبادی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این نهاد برگزاری پویش «نذر امید» با همکاری مسجد مقدس جمکران است که همزمان با سراسر کشور برگزار و جشنی با حضور 1500 نفر از خانواده‌های تحت حمایت استان در قالب این پویش تدارک دیده شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: 2250 بسته معیشتی هریک به ارزش 500 هزار تومان و در مجموع حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان در قالب پویش نذر امید بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد، علاوه بر این نیز تهیه و توزیع لوازم ضروری زندگی به مبلغ 30 میلیون تومان و در مجموع حدود 750 میلیون تومان برای مددجویان نیازمند در دستور کار است.

سلم‌آبادی با اشاره به تسهیلات اشتغال امداد، بیان کرد: در سال۱۴۰۰، ۶۳۰ میلیارد تومان وام اشتغال و امسال ۱۹۴۸ میلیارد تومان پرداخت شده که نشان از افزایش سه برابری دارد، همچنین ۳۳هزار و ۸۰۰ فقره وام اشتغال پرداخت شده که ۲۳۸۰۰ مورد اشتغال ایجادی بوده است.

وی به پرداخت 10 هزار مورد پرداخت وام برای توسعه طرح‌های اشتغال و یا کمک به ادامه طرح اشتغال اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه 162 میلیارد تومان توسط حامیان مستقیم به حساب ایتام و محسنین واریز شده است که نشان ‌می‌دهد خراسان رضوی در کشور در جذب حامی سرآمد است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، تصریح کرد: 700 مرکز نیکوکاری در میادین، محلات، مصلی نماز جمعه، مساجد و معابر، شهرستان‌ها در سطح استان برای جمع آوری کمک‌های مردمی تا ۲۹ اسفند فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: ۵۰ ایستگاه ثابت در سطح استان در شهرهای بزرگ‌ برپا شده که عمده آن در مشهد است و پیش‌بینی می‌شود، ۱۵۰ میلیارد تومان کمک مردمی در قالب جشن احسان و نیکوکاری جمع‌آوری شود.

سلم‌آبادی گفت: کد دستوری #۰۵۱*۸۸۷۷* آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

انتهای پیام
captcha