حرکت در مسیر حکومت مهدوی نیازمند الگوست
کد خبر: 4127767
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

حرکت در مسیر حکومت مهدوی نیازمند الگوست

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در زندگی امروزه برای حرکت در مسیر تشکیل حکومت مهدوی نیاز به الگو داریم و بهترین الگو شهدا هستند، گفت: به همین خاطر ما در آموزش و پرورش هر ساله برنامه‌هایی را در راستای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و اهداف مقدس آنان تدارک و اجرا می‌کنیم که به‌عنوان مثال یادواره شهدای دانش‌آموزی برنامه‌ای است که هدف غایی این یادواره شهید، حرکت در مسیر تربیت مهدوی است.

یا صاحب الزمانانتظار مفهومی عمیق و گستره است. مفهومی به گستردگی تاریخ بشری. انسان همیشه در آرزوی رسیدن به جهانی بدون ظلم و بر پایه عدالت بوده است. در این میان شیعه عمیق‌ترین مفهوم از انتظار را در بر دارد و شیعیان همواره کوشیده‌اند جهان‌بینی و امورات زندگی فردی و اجتماعی خود را بر پایه فلسفه انتظار و زدودن جهان از ظلم و نابرابری و استیلای زر و زور بنا کرده و کودکانشان را بر محور کلمه انتظار پرورش و تربیت کنند.

نسل جوان و انتظار موضوعی است که خبرنگار ایکنا از قم، با چند تن از شخصیت‌های استانی گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌آید:

احمد حاجی‌زاده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم درباره آموزش نسل جوان  در گفت‌وگو با ایکنا از قم گفت: برای نسل جوان در وهله نخست باید شناختی در حوزه مهدویت ایجاد کرد. شاخصه‌هایی در مبحث ایثار و انتظار وجود دارد که باید به فرزندان‌مان آموزش و تعلیم داده شود تا بنای ذهنی و فکری بچه‌ها را هرچه محکم‌تر کنیم.احمد حاجی‌زاده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم

وی با اشاره به وضع کنونی جهان افزود: اکنون دشمن از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند. ما مذهب و دینی داریم که زمینه پذیرش آن عمیق و خیلی سریع است. اما متأسفانه در بحث ترویج فرهنگ انتظار در‌ میان نسل جوان آنچنان که شایسته است عمل نشده و کوتاهی صورت گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تأکید تصریح کرد: ولی بحمدالله اکنون شرایطی ایجاد شده است که باید از آن استفاده کنیم. نیمه شعبان امسال متفاوت از سالیان گذشته بود و حضور مردم، اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را در ذهن تداعی کرد.

وی افزود: امیدواریم روند آموزش و ترویج با سرعت ادامه داشته باشد چون پایه ذهنی بچه‌ها از آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، اگر ما این روند را تقویت کنیم مصونیت ایجاد می‌شود.

ترویج اعتقادات؛ مقدمه حضور امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز به خبرنگار ایکنا گفت: لازمه هر اتفاقی فراهم کردن مقدمات است. در طول تاریخ، بشریت همواره منتظر یک منجی متحول‌کننده بوده است. طبق متون دینی به ما می‌گویند امام عصر روحی من الفداه ظهور می‌کند و زمین را پر از عدل و داد می‌کند در حالی که پر از ظلم و جور شده است. ظهور این منجی بدون زحمت نمی‌شود. لازمه حضور ایشان این است که از خودمان، اطرافیان و خانواده کمک بگیریم و شروع کنیم و زمینه را فراهم و افراد را آماده کنیم تا میهمانی که منتظر هستیم تشریف بیاورند.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم

وی افزود: میهمان بزرگی داریم و منتظرشان هستیم و باید مقدمات را فراهم کنیم. مقدمات این میهمانی تربیت و ترویج اعتقادات است. ما باید در راستای محکم‌سازی اعتقادات فرزندان‌مان مسیری را بپیماییم که امام عصر(عج) را خشنود کند. مسیری را دنبال کنیم که معصومین ما پی‌ریزی کرده‌اند تا امام عصر(ع) احساس کنند زمینه فراهم است و به اذن خداوند متعال ظهور کنند.

در مسیر تربیت مهدوی گام برداریم

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه عالم هستی مسیری را طی می‌کند که انتهای آن باید به حکومت جهانی امام زمان(عج) منتهی شود، گفت: همه اتفاقاتی که در عالم هستی رخ می‌دهد زنجیره‌ای از رویدادهای منجر به تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی(ع) است.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم

وی اضافه کرد: وظیفه ما این است که در بخش آموزش و تربیت این موضوع را یکی از موضوعات اساسی قرار دهیم؛ بنابراین برنامه‌های متنوعی دیده شده تا حرکت به سمت تشکیل حکومت جهانی امام زمان(ع) را تسهیل ‌کند.

رحیمی گفت: از جمله افرادی که در حرکت عالم به‌سوی تشکیل حکومت جهانی نقش مؤثری داشتند، شهدا بودند. شهدا به‌عنوان سربازان امام زمان(عج) برای حفظ این مسیر و تحقق اهداف تلاش بیش از حدی کردند.

وی با اشاره به اینکه در زندگی امروزه برای حرکت در مسیر تشکیل حکومت مهدوی نیاز به الگو داریم و بهترین الگو شهدا هستند، بیان کرد: به همین خاطر ما در آموزش و پرورش هر ساله برنامه‌هایی را در راستای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و اهداف مقدس آنان تدارک و اجرا می‌کنیم که به‌عنوان مثال یادواره شهدای دانش‌آموزی برنامه‌ای است که هدف غایی این یادواره شهید، حرکت در مسیر تربیت مهدوی است.

تدابیر رهبر انقلاب؛ شکست دشمن در جنگ ترکیبی

حسن بیاتی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم نیز گفت: امروز به وضوح می‌بینیم که در جنگ شناختی و جنگ ترکیبی، دشمن تمام نیروی خود را به‌کار گرفته است تا به نظام ما و خانواده آموزش و پرورش ضربه بزند، لذا پیشنهاد می‌کنم که همه از جمله بسیجیان و دانش‌آموزان و طیف‌های مختلف مردم و اصناف گوششان را به فرامین و تدابیر مبارک رهبر معظم انقلاب بسپارند و آنها را در زندگی خودشان جاری و ساری کنند تا ان‌شاءالله همه در این مسیر مبارک قدم برداریم.

حسن بیاتی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم

وی ادامه داد: خواه ناخواه طولی نمی‌کشد که دشمن با تدابیر ایشان شکست خواهد خورد و ان‌شاءالله پرچم اصلی را به امام زمان(عج) تحویل خواهند داد.

تربیت تفکر مبتنی بر شناخت صحیح، از نیازهای اجتناب‌ناپذیر آدمیان است. اما امروزه آنچه مغفول مانده، شاید خود فلسفه دین و اخلاق دینی است. 

گفت‌وگو از هدی‌سادات چاوشی

انتهای پیام
captcha