مقابله با فقر، فساد و تبعیض از محورهای عدالت اسلامی است
کد خبر: 4127189
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

مقابله با فقر، فساد و تبعیض از محورهای عدالت اسلامی است

امام جمعه سنندج رفع فقر و محرومیت در جامعه و حمایت از طبقات فقیر و تنگدستی را از وظایف مسئولان دانست و گفت: اساس و اجرای عدالت در دین اسلام این است که با فقر، فساد و تبعیض مقابله شود.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج، امروز، 19 اسفند در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع با تبریک ایام مبارک شعبان و هفته سربازان گمنام گفت: سربازان گمنام همواره برای امنیت و آسایش مردم تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که قدردان خدمات آنان هستیم.

وی به مسمویت دانش‌آموزان و ایجاد نگرانی بین خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: مسمومیت دانش‌آموزان امروز به یک دغدغه اصلی برای خانواده‌ها تبدیل شده است که امیدواریم مسئولان با رفع این مشکل امنیت و آسایش را به خانواده‌ها بازگردانند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت انتقاد از عملکرد مسئولان بیان کرد: انتقاد زمینه‌ساز رفع مشکلات و ارائه راهکارهای مثبت برای رفع آن‌هاست لذا مسئولان نباید با انتقاد مخالف باشند.

وی رفع فقر و محرومیت در جامعه و حمایت از طبقات فقیر و تنگدستی را از وظایف مسئولان دانست و ادامه داد: اساس و اجرای عدالت در دین اسلام این است که با فقر، فساد و تبعیض مقابله شود که در این راستا از برنامه‌های دارای اولویت دولت بوده است.

ماموستا رستمی با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) و بزرگان دین در سنگر مساجد و در خطبه‌های نماز جمعه مسائل دینی، اجتماعی مادی و معنوی را مطرح و مورد بررسی قرار می‌دادند، افزود: خطیب جمعه باید مشکلات مردم را به مسئولان گوشزد کند و مسئولان هم به این امر باید توجه کنند.

وی با اشاره به مشکلات کنونی جامعه به ویژه جوانان امروز گفت: نبود سرپناه، عدم اشتغال، امنیت و آرامش، امنیت معیشتی مردم و سلامتی جامعه از مشکلات اصلی مردم بوده است.

امام جمعه سنندج با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه سوری گفت: با توجه به فرارسیدن فصل بهار و چهارشنبه سوری یک فرد مسلمان نباید به خود اجازه دهد که ترس، التهاب و آسیب دیدن دیگران را به مسئله برای شادی خود تبدیل کند چراکه این امر را دین اسلام رد می‌کند.

وی گفت: خداوند متعال در آیه 95 سوره انعام می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ فَالِقُ الْحَبِّ وَالنَّوَىٰ ۖ يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَمُخْرِجُ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِّ ۚ ذَٰلِكُمُ اللَّهُ ۖ فَأَنَّىٰ تُؤْفَكُونَ؛ بی تردید خدا شکافنده دانه و هسته است؛ زنده را از مرده بیرون می آورد، و بیرون آورنده مرده از زنده است؛ این است خدا، پس چگونه [از حق] منصرفتان می کنند؟» خداوند ما را از طریق این آیه به تفکر دعوت می‌کند.

ماموستا رستمی ضمن تأکید بر لزوم تلاش دولت برای ارتقا سلامت و بهداشت جامعه، یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند از مشکلات موجود برای ایجاد فتنه و اختلاف بین مردم و مسئولان سواستفاده کنند، پس باید با حفظ اتحاد، نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشت.

انتهای پیام
captcha