جمعه‌های انتظار و آرزو در حسینیه «شهید آل‌مبارک» اهواز
کد خبر: 4127136
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴

جمعه‌های انتظار و آرزو در حسینیه «شهید آل‌مبارک» اهواز

حسینیه «شهید آل مبارک»، مراسم دعای ندبه را مستمر در شهر اهواز برگزار می‌کند. صبح‌های جمعه‌ درهای حسینیه به روی مشتاقان و منتظران گشوده می‌شود تا دقایقی حسرت و آرزوی دیرینه خود را زمزمه کنند و در زمره کسانی باشند که برای تعجیل در فرج امام خود دعای بسیار می‌کنند.

حسینیه شهید آل‌مبارکیکی از حسینیه‌هایی که در سال‌های اخیر مراسم معنوی دعای ندبه را مستمر در سطح شهر اهواز برگزار می‌کند، حسینیه «شهید آل‌مبارک» است. این حسینیه صبح‌های جمعه‌ در به روی مشتاقان و منتظران می‌گشاید تا دقایقی حسرت و آرزوی دیرینه خود را زمزمه کنند و در زمره کسانی باشند که برای تعجیل در فرج امام خود دعای بسیار می‌کنند.

دعای ندبه از امام صادق(ع) نقل شده است و به توصیه ایشان در روزهای جمعه خوانده می‌شود. خواندن مستمر این دعا در زمان غیبت امام عصر(عج) به منزله تجدید عهد و میثاق با ایشان است. 

حجت‌الاسلام محمد آل‌مبارک، مسئول حسینیه «شهید آل‌مبارک»، درباره برگزاری مراسم معنوی که به میزبانی این حسینیه برگزار می‌شود به ایکنای خوزستان، گفت: در کنار برنامه‌های دیگر حسینیه مثل مراسم ماه محرم، شب‌های احیا و دعاهای عمومی و جشن‌ها و عزاداری‌‌ها، یکی از برنامه‌های ثابت حسینیه در پنج سال اخیر که قدرت و قوت خاصی گرفته است، برگزاری مراسم دعای ندبه است.

وی گفت: تقریباً پنج سال پیش بود که با همت و یاری دوستان قرائت این دعای پرفیض را در سطح منطقه کیانپارس آغاز کردیم. ابتدا مراسم قرائت این دعا با شرکت 15 تا 20 نفر برگزار می‌شد، اما با لطف خدا و امام زمان(عج) تعداد شرکت‌کنندگان گاهی از مرز 150 نفر عبور می‌کند.

آل‌مبارک افزود: این برنامه از لحاظ حضور مداح و سخنران متنوع است و این سبب جذابیت مراسم دعای ندبه شده است. یکی از ویژگی‌های مؤمنین این است که در کنار برنامه‌های خود بر موضوع انتظار فرج کار کنند. در راستای انتظار و قرائت دعای ندبه، بیانات و فرمایشات امام صادق(ع) در این باره توسط سخنران تبیین می‌شود و مداح در این خصوص اشعاری را می‌سراید و به سمع و نظر مخاطبان می‌رساند.

مراسم دعای ندبه

مسئول حسینیه شهید آل‌مبارک ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های مراسم دعای ندبه در این حسینیه جذب جوانانی است که مشتاقند برای انتظار فرج قدمی بردارند. جوانان در این برنامه حضور دارند و علی‌رغم تلاش‌های دشمن برای دور کردن جوانان از فضای دینی، در این مراسم حضور پررنگ دارند و این سبب شده که مصمم‌تر از قبل برنامه دعای ندبه را برگزار کنیم.

وی درباره کم‌رنگ شدن برخی برنامه‌های وسیع دعاخوانی در سطح شهر گفت: گاهی دلیل این اتفاق خستگی و کم‌شدن پشتکار متصدی برنامه است. هدف متصدی برنامه باید روشن باشد. هر وقت متصدیان یک برنامه محکم پای کار بایستند و کار قوی از خود نشان دهند، مردم با علاقه و اشتیاق بیشتر در برنامه شرکت می‌کنند. افرادی که در مراسم دعای ندبه شرکت می‌کنند می‌دانند در حسینیه در این ساعت صبح به روی مردم باز است.

آل‌مبارک اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل کمرنگ شدن برنامه‌های دعا در سطح شهر، عدم استفاده از مداحان و سخنرانان متنوع است. در برخی مساجد و حسینیه‌ها شاهد این هستیم که همیشه از یک مداح و سخنران استفاده می‌شود و این باعث شده است که برنامه برای دیگران عادی شود. سعی کردیم در حسینیه از افراد متنوع استفاده کنیم و موفق شدیم افراد مختلفی را جذب کنیم. حضور یک مداح و سخنران می‌تواند یکی از دلایل جذب باشد.

دعای ندبه

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که دشمنان برای اینکه حرف خود را بر کرسی بنشانند کار می‌کنند تا روحیه جوان‌های ما در مسئله دعا و نماز کمرنگ‌تر شود. یکی از موضوعاتی که در این حسینیه مشاهده کردیم حضور اقشار مختلف بازاری و غیربازاری، پاسدار و غیرپاسدار، کارمند دانشگاهی، دولتی و ... است. همچنین در برخی موارد شاهد حضور افرادی هستیم که به سبب نوع پوشش و حجاب خود در جامعه چندان مورد قبول نیستند و ظاهر آنها نشان نمی‌دهد در چنین مراسمی شرکت کنند اما به عشق امام زمان(ع) در برنامه‌ حضور پیدا می‌کنند.

مسئول حسینیه شهید آل‌مبارک در پایان گفت: از عموم مردم درخواست دارم وقتی می‌بینند در مرکزی دعای ندبه به این زیبایی وجود دارد با حضور خود از نظر معنوی ما را دلگرم کنند و در حدتوان از این گونه مراسم حمایت و پشتیبانی کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha