گزارش سازمان ملل از فقر غذایی مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 4126962
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

گزارش سازمان ملل از فقر غذایی مسلمانان روهینگیا

سازمان ملل اعلام کرد که با کاهش تعهدات جامعه جهانی در کمک به آوارگان روهینگیایی جیره غذایی آنها کاهش یافته که این اتفاق برای جامعه جهانی شرم آور است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، با کاهش کمک‌های مالی جامعه جهانی به اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار که از سوی رژیم حاکم بر این کشور مورد تبعیض شدید قرار دارند، سازمان ملل خواستار جمع آوری کمک 876 میلیون دلار برای رفع نیازهای بشردوستانه آوارگان روهینگیایی شد.

با توجه به کاهش شدید تعهدات کشورها در سال گذشته برای کمک به آوارگان روهینگیایی  تنها 553 میلیون دلار برای تامین نیازهای آنها جمع آوری شده بود که بسیار کمتر از نیاز سازمان‌های غیردولتی است و این کمبود بودجه منجر به کاهش سهمیه غذایی برای  این پناهندگان شده است.

دیروز، سه شنبه، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از کمک کنندگان بین المللی خواست به دلیل تشدید بحران انسانی آوارگان روهینگیایی، تعهدات خود برای کمک به آنها را افزایش دهند.

یوهانس ون‌در‌کلائو، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بنگلادش، گفت: هر روز صبح، نزدیک به یک میلیون زن، مرد و کودک روهینگیا در حالی از خواب بیدار می‌شوند که آینده‌ای نامعلوم دارند و با کاهش کمک‌ها انتظار می‌رود آنها در زندگی روزمره خود با چالش‌های بزرگ‌تر مواجه شوند.

وی افزود: این کمبود منابع مالی، برنامه جهانی غذا را در ماه مارس امسال مجبور کرده تا جیره غذایی را که برای پناهندگان در اردوگاه‌ها فراهم می‌کند، کاهش دهد و در نتیجه آن این آوارگان در گرسنگی به سر می‌برند.

ون‌درکلائو هشدار داد که این کمبود مالی می‌تواند منجر به تشدید سوء تغذیه و افزایش ترک تحصیل و ازدواج کودکان شود.

چند روز پیش سازمان ملل از کاهش کمک‌های غذایی به آوارگان روهینگیا در بنگلادش انتقاد و این تصمیم را شرم آور و فاجعه بار توصیف کرد.

چهاردهم اسفند ماه یک کمپ آوارگان روهینگیا در منطقه جنوبی کاکس بازار بنگلادش طعمه حریق شد که در نتیجه آن حدود ۱۲ هزار نفر بی‌خانمان شدند.

این  یکی از بزرگترین آتش‌سوزی‌هایی بود که در سال‌های اخیر کمپ پناهندگان را درگیر کرده است. تخمین زده می‌شود که یک میلیون نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا که بدون تابعیت هستند، پس از فرار از کشتار وحشیانه ارتش میانمار، در این کمپ زندگی می‌کردند که بسیاری آن را یکی از بزرگترین کمپ‌های پناهندگان جهان می‌دانند.

انتهای پیام
captcha