کمک ۷۲ میلیارد تومانی حامیان به محسنین و ایتام در گیلان
کد خبر: 4125898
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کمک ۷۲ میلیارد تومانی حامیان به محسنین و ایتام در گیلان

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۶۰۳ فرزند محسنین و ایتام در استان داریم، گفت: در استان دو هزار و ۸۴۶ یتیم و هفت‌هزار و ۷۵۷ فرزند محسنین داریم و در سالی که گذشت مبلغ ۷۲ میلیارد تومان به فرزندان ایتام و محسنین پرداخت شده است.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان امروز، 13 اسفندماه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه رسانه‌ها را همکار افتخاری کمیته امداد می‌دانیم، اظهار کرد: کمیته امداد استان 127 هزار و 413 خانوار مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد که از این تعداد 89 هزار و 418 خانوار بالای 60 سال دارند، از ابتدای مهرماه تاکنون 94 هزار میلیارد مستمری پرداخت کردیم.

وی افزود: این روزها با افزایش اجاره‌بهای مسکن بیشترین مطالبات در روزهای ملاقات مردمی به بحث اجاره‌بهای مسکن برمی‌گردد که تاکنون هشت‌هزار و 604 مورد با هزینه‌کرد 6 میلیارد تومان کمک هزینه مسکن و اجاره و همچنین 32 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کردیم.

اهرابی در خصوص تخصیص جهیزیه به مددجویان و نوعروسان تحت پوشش گفت: از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و 932 مورد بالغ بر 52 میلیارد تومان جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به نوعروسان و نودامادان تحت پوشش پرداخت کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه گران‌ترین هزینه ما در امداد هزینه ساخت مسکن است، تصریح کرد: یک‌هزار و 323 واحد مسکونی مددجویی از تعهدات ماست که فردا 698 واحد تحویل مالکین آنها داده می‌شود؛ همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای 750 واحد مددجویی توسط سپاه در حال ساخت است. در حوزه مسکن ملی هم 13 هزار مددجوی تحت پوشش ثبت‌نام کردند که 560 خانوار وارد مرحله تخصیص پروژه شدند و آورده آنها توسط دولت تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در مسیر رونق اشتغال و حمایت از مددجویان سال گذشته 370 میلیارد تومان وام تسهیلات کم‌بهره پرداخت شده که این رقم امسال به یک‌هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است، گفت: اغلب بانک‌ها تسهیلات را پرداخت کردند که با این حمایت‌ها افتتاح رسمی 12 هزار و 500 طرح اشتغالزایی را در دستور کار داریم، تاکنون 16هزار فرصت شغلی در بخش‌های اقتصادی، خدمات، حمل و نقل، صیادی، فرش، گلیم و کشاورزی ایجاد کردیم.

اهرابی بیان کرد: برای تسهیل اشتغال، بسته‌های تشویقی برای صاحبان بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفتیم، حتی دو سال هم بیمه کارفرمایی که مددجوی کمیته امداد را به‌کار گیرد، پرداخت می‌کنیم، تاکنون هم 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات کارفرمایی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان افزود: 20 هزار و 450 دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش داریم که از این تعداد یک‌هزار و 381 نفر دانشجو و 133 نفر نخبه، هفت‌نفر دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی هستند. تاکنون مبلغ 12میلیارد تومان در راستای تحصیل و کمک‌هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت بپوشش پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان 10 هزار و 603 فرزند محسنین و ایتام در استان داریم، ضمن قدردانی از حامیان این فرزندان، گفت: در استان گیلان دو هزار و 846 یتیم و هفت‌هزار و 757 فرزند محسنین داریم و هر حامی به‌صورت میانگین 720 هزار تومان به ازای هر فرزند یتیم و 350 هزار تومان به ازای هر فرزند محسنین پرداخت می‌کند؛ در سالی که گذشت مبلغ 72 میلیارد تومان به فرزندان ایتام و محسنین پرداخت شده است.

اهرابی بیان کرد: در بحث پرداخت زکات مردم گیلان 44 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند؛ همچنین در بخش جمع آوری صدقات، جشن عاطفه‌ها و مراکز نیکوکاری 151 میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شده است. در جشن نیکوکاری سال گذشته 33 میلیارد تومان کمک جمع آوری شد که امسال در بازه برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «هر روز عیدی دیگری است» در تاریخ 11 تا 18 اسفندماه پیش‌بینی می‌شود 36 میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه 22 هزار بسته لبنی با ارزش غذایی هر بسته 617 هزار تومان، بین مددجویان استان توزیع شده است، افزود: صندوق ولایت امداد امام سال 1395 افتتاح شد، در تمام این سال‌ها به دنبال رواج بانکداری اسلامی بوده تا ابثات کند که بدون سود هم می‌شود خدمات بانک‌ها و صندوق‌ها را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه 230 میلیارد تومان گردش مالی بین نیازمندان است، تصریح کرد: امسال 125 میلیارد تومان توافق‌نامه امداد ولایت داشتیم که 114 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم. امسال سه میلیارد و 300 میلیون تومان خیرین در این بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند.

اهرابی با اشاره به شناسایی زنان سرپرست خانوار در استان، بیان کرد: امسال 850 زن سرپرست خانوار را شناسایی کردیم و طی توافق با تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه، این بانوان وقتی به سن 55 سال برسند بازنشست می‌شوند و ماهانه از مبلغ مستمری برخوردار می‌گردند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: در استان گیلان چهار هزار و 800 بیمار خاص و صعب‌العلاج را تحت پوشش داریم که اقدامات شایسته‌ای در قالب صندوق حمایت از بیماران به آنها ارائه می‌شود. تاکنون بالغ بر 13 میلیارد تومان در ردیف‌های درمانی هزینه پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha