120 فعال قرآنی در البرز بیمه شدند
کد خبر: 4125849
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

120 فعال قرآنی در البرز بیمه شدند

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز گفت: بیش از 120 فعال قرآنی در استان البرز تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

فرخ لقا پورمختار مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات قرآنی البرز

فرخ‌لقا پورمختار، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 120 فعال قرآنی استان زیر نظر بیمه صندوق روستاییان و عشایر اظهار کرد: با بیمه‌ شدن این جامعه آماری زیر نظر اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت توانستیم مربیان و فعالان قرآنی استان را تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستایان و عشایر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی تحت پوشش این بیمه با واریز پنج درصدی توسط خودشان و 10 درصد توسط دولت می‌توانند مستمری و بازنشستگی داشته باشند، افزود: خدماتی از جمله پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری از کارافتادگی، پرداخت مستمری بازماندگان و بورسیه تحصیلی ذیل بیمه مذکور به فعالان عرصه قرآنی ارائه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز با اشاره به اینکه تنها یک سوم حق بیمه بر عهده فرد بیمه شده است، گفت: در این بیمه قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به سایر صندوق‌های بیمه‌ای وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی که نسبت به معرفی مربیان و فعالان قرآنی مشغول به فعالیت ذیل این مراکز تاکنون اقدام نکرده‌اند می‌توانند این افراد را به اتحادیه قرآنی معرفی کنند تا پس از تأیید و تکمیل مدارک آنان به عضویت این صندوق درآیند و بیمه شوند.

انتهای پیام
captcha