برپایی ۱۶ بازارچه نوروزی در کرمان
کد خبر: 4125819
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

برپایی ۱۶ بازارچه نوروزی در کرمان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کرمان از برپایی ۱۶ بازارچه نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت: تاریخ برگزاری بیشتر این بازارچه‌ها از ۲۸ اسفندماه تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ است.

بازارچه نوروزی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کرمان از برپایی ۱۶ بازارچه نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت: این بازارچه‌ها در شهرستان‌های کرمان، بردسیر، بم، رفسنجان، فهرج، راور، سیرجان، زرند، شهربابک، جیرفت، کوهبنان و همچنین شهرهای ماهان، راین و شهداد برپا می‌شود.

وی افزود: تلاش شده این بازارچه‌ها در محل اماکن تاریخی برپا شود تا گردشگران علاوه بر بازدید از این اماکن، از صنایع‌دستی و سوغات مناطق مختلف استان نیز استفاده کنند. تاریخ برگزاری بیشتر این بازارچه‌ها از ۲۸ اسفندماه تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

فعالی با اشاره به برپایی بازارچه صنایع‌دستی شهر کرمان در مجموعه گنجعلیخان و بازار قلعه محمود، گفت: این بازارچه‌ها در قالب ۱۴۵ غرفه، به تفکیک ۴۵ غرفه در مجموعه گنجعلیخان و ۱۰۰ غرفه در بازار تاریخی قلعه محمود، صنایع‌دستی و سوغات کرمان را به معرض نمایش و فروش می‌گذارند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کرمان گفت: بازارچه صنایع‌دستی شهر ماهان، راین و شهداد به ترتیب در محل باغ شاهزاده، ارگ تاریخی و روستای زیارتگاه برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha